AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Constructorul UMB mută Dealul Zimbor pentru a face loc autostrăzii. Se lucrează intens și noaptea. GALERIE FOTO

Autor  Tudor Știrbu   în       1 year în urmã  

Au apărut noi imagini de pe unul dintre șantierele Autostrăzii Transilvania, care arată o mobilizare foarte bună atât pe timpul zilei, cât și pe durata nopții. Asta după ce în ultimele luni, antreprenorul a retras o parte însemnată din utilaje mutându-le pe șantierele de pe Autostrada Moldovei. Din acest motiv, progresul fizic pe secțiunile aflate în execuție pe A3 a fost foarte mic în această perioadă.

Din filmulețul prezentat, constructorul UMB mută la propriu Dealul Zimbor pentru a face loc Autostrăzii Transilvania, iar pe șantierul se lucrează și noaptea.

Lucrările muncitorilor UMB seara și în schimbul de noapte au fost efectuate pe 7 iunie, iar imaginile au fost publicate pe canalul YouTube Cristian Marius Man.

Cei care au comentat filmarea au fost încântați de cele văzute, însă unii dintre ei s-au arătat intrigați și s-au întrebat de ce e nevoie ca un deal să fie mutat efectiv din loc pentru a face loc autostrăzii.

Muncitorii au introdus explozibili pentru a arunca dealul în aer. Pe aici va trebui să treacă A3. 

„Chiar era necesară strămutarea acelui versant colț de munte? Bănuiesc că costul este enorm aferent acestei activități numai zic de muncă. Nu putea fi ocolit?”, a întrebat unul dintre urmăritori.

„Același lucru mă întreb și eu. Mai bine făceau ceva de genul ‘cut and cover’ și sunt sigur că ieșeau mai ieftin. Lăsau si dealul ăla în pace. Așa l-au chelit tot”, a adăugat un alt utilizator.

„Cred că asta au făcut: prima parte din ceea ce ai scris, fără ‘and cover’”, i-a răspuns, ușor amuzat, autorul filmării, Cristian Marius Man. 

Un proiect de autostradă foarte dificil

Deși are doar 12 kilometri, secțiunea Zimbor – Porta Sălajului este printre cele mai dificile proiecte de autostradă din România, cu un relief greu și multe lucrări de artă. Despre loturile Nădășelu – Zimbor, respectiv Zimbor – Poarta Sălajului, inclusiv ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a subliniat dificultatea și anvergura lucărilor finanțate prin PNRR.

41,40%

este stadiul fizic al lucrărilor pe această subsecțiune de pe A3.

Contractul pentru lotul Zimbor – Poarta Sălajului a fost semnat cu UMB în iunie 2020 pentru 680 de milioane lei (majorat ulterior la 837 milioane lei) și un termen de 36 de luni (12 proiectare și 24 execuție). Lotul include 5 viaducte și un pod peste autostradă, iar acum este la 41,40% execuție. Lucrările la acest lot, precum și la lotul Nădășelu – Zimbor, sunt finanțate prin PNRR și trebuie finalizate până în decembrie 2026.

Sursa foto & VIDEO: Cristian Marius Man 

Te-ar putea interesa și acest articol:

Topul celor mai harnici constructori de autostrăzi pe luna aprilie. Surpriza e Ozaltin. Dimex și UMB, pe podium. Progresele de pe Autostrada Transilvania

 

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.