AUTOSTRADA TRANSILVANIA. CNAIR nu poate semna cu constructorul desemnat pentru execuția celui mai scump lot de pe A3: un alt competitor a depus o contestație

Autor  admin   în       4 zile în urmã     1704 Vizualizări.  

Compania Națională de Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu poate încă semna contractul cu turcii de la Makyol pentru construcția celui mai scump lot de autostradă din România. Este vorba de lotul care include tunelul pe sub Vf. Meseș de pe Autostrada Transilvania, cu o valoare de 6,8 miliarde de lei fără TVA. Constructorul italian WeBuild a depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC).

Potrivit economedia.ro, WeBuild a reclamat la CNSC că n-ar fi primit acces la tot dosarul de achiziție publică; constructorul italian solicită anularea comunicării câștigătorului.

CNAIR a desemnat, pe 1 noiembrie 2024, după mai multe amânări, asocierea Makyol – Ozaltin (Turcia) câștigătoare a contractului pentru proiectarea și execuția lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 km, din care aproape 3 km tuneluri) pentru o ofertă de 6,62 miliarde lei, acesta fiind cel mai mare contract licitat până acum.

AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Ultimul sector necontractat de pe A3, care include și tunelul pe sub Vf. Meseș, are de astăzi constructor desemnat!

DECLARAȚIE

„Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită Asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 miliarde de lei (fără TVA)”.

Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, 1 noiembrie 2024

Potrivit contractului, construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).
„Pe traseul acestui sector din Autostrada Transilvania (A3) vor fi construite inclusiv:
– Tunelul Meseș (în lungime de 2,89 km), cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km.
– 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).
Procedura pentru semnarea contractului, finanțat prin Programul Transport, va putea începe în termen de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații”, a mai anunțat directorul CNAIR.

Al doilea constructor de autostrăzi din România

Makyol este al doilea cel mai puternic constructor de autostrăzi și drumuri rapide din România după grupul UMB. Compania lucrează pe toate cele 4 loturi ale secțiunii A13 Sibiu – Făgăraș, iar în asociere cu Nurol pe lotul 3 Spătaru – Buzău al A7 Autostrada Moldovei. Pe lângă lucrările de infrastructură rutieră, Makyol lucrează în asociere cu Alsim Alarko pentru prima secțiune a Metroului M6 Gara de Nord – Otopeni.

În competiția pentru „lotul Meseș” mai erau băcăuanii de la UMB ai „regelui asfaltului” Dorin Umbrărescu și italienii de la WeBuild. Românii de la UMB au pierdut astfel în fața turcilor Makyol. Acesta este al doilea mare contract pierdut de băcăuani în ultimii 3-4 ani, după Lotul 1 de pe Drumul Expres Craiova – Pitești.

1. MAKYOL -> +/- 6,626 miliarde RON fără TVA
2. WEBUILD -> +/- 6,838 miliarde RON fără TVA
3. UMB -> +/- 7,479 miliarde RON fără TVA.

Un tunel strategic pentru coridoarele europene

Lotul Meseș, care leagă Poarta Sălajului de Nușfalău, include tunelul Meseș, lung de 2,8 km și prevăzut cu două galerii, cu o viteză de proiectare de 120 km/h. Contractul reprezintă cel mai mare proiect rutier licitat în România până în prezent și este crucial pentru conectarea regiunii pe coridoarele europene de transport.

Sursa foto: Cristian Pistol/Facebook

 

About