AUTOSTRADA TRANSILVANIA. CNAIR a scos la licitație pentru a patra oară un lot „chinuit”, care va lega Clujul de Vest. Lucrările au început în urmă cu 18 ani

Autor  admin   în       1 year în urmã     9959 Vizualizări.  

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) face o nouă încercare pentru finalizarea lucrărilor pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, tronson de 26 de kilometri de pe Autostrada Transilvania.

CNAIR a scos la licitație execuția acestui lot, pentru a patra oară, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este 15 martie 2023.

Este vorba despre lotul cu viaductul construit de Bechtel la Suplacu de Barcău (jud. Bihor), viaduct de 1,6 kilometri care trece peste un lac, unul dintre cele mai lungi din țară.

Pe Autostrada Transilvania, între Cluj-Napoca și Oradea (Biharia) lipsesc contracte semnate pe trei loturi cu o lungime totală de 96 de kilometri, cel mai important fiind tronsonul de 41 kilometri dintre Poarta Sălajului, Zalău și Nușfalău, segment care include și tunelul de la Meseș.

937.532.814,55

de lei fără TVA reprezintă valoarea acestui contract

Noua licitație are o valoare de aproape un miliard de lei, iar durata de realizare este de 6 luni pentru proiectare și de 18 luni pentru execuție, a anunțat joi șeful CNAIR, Cristian Pistol.

„Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km) a Autostrăzii Transilvania a fost relansată în licitație, iar 15 martie 2023 este data limită pentru depunerea ofertelor!

Contractul finanțat prin fonduri europene prevede 24 de luni (6 de luni pentru etapa de proiectare si 18 luni pentru perioada de execuție a lucrărilor) iar suma alocată este de 937,53 milioane de lei (fără TVA).

Constructorul care va câștiga acest contract trebuie să execute o serie de lucrări printre care:

  • 3 viaducte;
  • 8 pasaje;
  • 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m peste lac de acumulare.

Lucrările la acest lot au fost abandonate după rezilerea contractului Bechtel, în anul 2013.

CNAIR a reușit să mai atribuie o dată contractul în anul 2015, dar constructorul spaniol nu a reușit să se mobilizeze iar contractul a fost reziliat din nou în anul 2016”, a afirmat Cristian Pistol, citat de economedia.ro.

Lucrările la acest lot au început în urmă cu 18 ani!

„Nu știm sigur dacă este o premieră planetară, dar poate ne spuneți voi dacă mai există în lume alt proiect de infrastructură de transport început în teren în urmă cu 18 ani și trecut printr-o acordare directă (Bechtel), două rezilieri de contract (Bechtel și Corsan-Corviam) și trei licitații (lansate în mai 2014, august 2017 și decembrie 2020). Urmează a… patra! Speram că a treia oară-i cu noroc, dar nu a fost să fie.

Povestea transilvăneană (de groază) a acestui segment de 26,35 km este similară cu a vecinului său de la vest. Viaductul de 1,8 km lungime executat de Bechtel pe lacul de acumulare de la Suplacu de Barcău face parte din acest lot care a fost lăsat în voia sorții la 60-70% stadiu fizic când s-a reziliat contractul în 2013.

CNAIR a lansat licitația pentru finalizarea lucrărilor în 27 aprilie 2014 (acum 8 ani, ați citit bine), în 2015 s-a semnat cu asocierea spaniolă Corsan-Corviam, dar în 2016 s-a reziliat din cauza mobilizării insuficiente a constructorului. În 23 august 2017 s-a pornit o nouă licitație, însă după doi ani și jumătate de tergiversări, amânări, contestații și reevaluări, în ianuarie 2020 CNAIR o anulează deoarece antreprenorul desemnat câștigător are probleme financiare în țara de origine”, declarau în octombrie 2022, cei de la Asociația Pro Infrastructură.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.