AUTOSTRADA TRANSILVANIA. CNAIR a prelungit cu încă o lună termenul pentru desemnarea constructorului pe cea mai dificilă secțiune de pe A3. Este a șasea amânare
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a amânat desemnarea constructorului pentru secțiunea Poarta Sălajului – Zimbor – Nușfalău (41 km), care include și tunelul Meseș (2,89 km). Este pentru a șasea oară când CNAIR prelungește termenul pentru desemnarea câștigătorului la licitația ce vizează cel mai mare contract de infrastructură rutieră din România lansat până acum în achiziție: cel mult 8,8 miliarde de lei.
Tunelul Meseș are o lungime de 2,89 kilometri și două galerii cu profil de autostradă. Viteza de proiectare este de 120 km/oră.
Noul termen precizat de CNAIR este, potrivit economedia.ro, 31 iulie 2024. Licitația pentru secțiunea Poarta Sălajului – Zimbor – Zalău – Nușfalău de pe A3 a fost relansată în 10 februarie 2023. Inițial, licitația pentru această secțiune, ce include și tunelul Meseș, a fost lansată în luna noiembrie 2020 (cu o valoare de 4,4 miliarde de lei), dar n-a fost desemnat niciun câștigător. În august anul trecut, odată cu relansarea licitației, au fost depuse 7 oferte.
Cinci dintre cei 7 ofertanți (lideri de asociere) sunt turci
1. Ofertant unic : IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş.;
2. Ofertant unic : WEBUILD SPA – MILANO;
3. Ofertant unic : MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI;
4. Asociere : SC SA & PE CONSTRUCT SRL (Lider), Euro-Asfalt, SPEDITION UMB, TEHNOSTRADE S.R.L.;
5. Asociere : MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. (Leader), OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S.;
6. Asociere: Tekfen Insaat ve Tesisat A.S. (Tekfen Construction & Installation Co., Inc.) (Leader), DOGUS INSAAT VE TICARET A.S.;
7. Asociere : Nurol Insaat ve Ticaret A.S. (Leader), DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş.
După depunerea ofertelor, evaluarea a fost amânată pentru februarie 2024, apoi pentru luna martie, după care aprilie, respectiv pentru finalul lunii mai. Apoi, CNAIR a prelungit până în 28 iunie etapa de evaluare a ofertelor (al cincilea termen). Vineri, 28 iunie, desemnarea căștigătorului a fost amânată pentru a șasea oară, până pe 31 iulie 2024.
Contractul pentru secțiunea Poarta Sălajului – Nușfalău, care include și tunelul Meseș de aproape 3 kilometri, are o valoare estimată cuprinsă între 7,4 și 8,8 miliarde lei.
41
de kilometri este lungimea secțiunii de autostradă Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău.
Poarta Sălajului – Nușfalău este singura secțiune necontractată de pe A3. Cu o lungime de 41 de kilometri (2,7 kilometri fiind lungimea tunelului Meseș) și o valoare de aproximativ 7,4 miliarde de lei (fără TVA), acesta este cel mai mare contract de infrastructura rutieră pe care CNAIR l-a lansat în licitație.
CNAIR urmează să desemneze câștigătoarea licitației pentru execuția viaductelor de la Topa Mică și Nădășelu. Există o singură ofertă depusă de constructorul turc Ozaltin.