AUTOSTRADA TRANSILVANIA. CNAIR a transmis vestea mult-așteptată: din 20 ianuarie încep lucrările pe „lotul blestemat” de pe A3!

Autor  admin   în       7 luni în urmã  

Antreprenorul român poate demara activitatea de construcție la lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș (jud. Bihor, 26,35 km) din Autostrada Transilvania începând cu data de 20 ianuarie 2025, potrivit ordinului de începere a lucrărilor, au declarat reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), potrivit economica.net. Lucrările pe acest lot au fost începute inițial de către constructorul american Bechtel în urmă cu 20 de ani și părăsite în 2012.

Antreprenorul care a câștigat licitația pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș este Construcții Erbașu. 

37%

este stadiul lucrărilor pe acest lot, lucrări realizate de compania americană Bechtel.

„Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Subsecțiunea 3C1, Suplacu de Barcău – Chiribiș. Stadiul lucrărilor deja executate în cadrul subsectiunii 3C1 în anii anteriori este de 37%. Stadiul fizic al lucrărilor în cadrul contractului încheiat cu SC CONSTRUCȚII ERBAȘU SA, contract ce are ca scop FINALIZAREA LUCRĂRILOR REST DE EXECUTAT este 0%, având în vedere că a fost finalizată etapa de proiectare, lucrările urmând a începe în data de 20.01.2025 (Ordin de începere a Lucrărilor). Proiectul Tehnic a fost aprobat de catre CNAIR în data de 19.12.2024”, au transmis reprezentanții CNAIR.

A fost numit „lotul blestemat” de pe Autostrada Transilvania

AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Start oficial: lucrările pe cel mai „chinuit” lot de pe A3, începute de Bechtel în urmă cu 20 de ani, pot intra în execuție

884,12

milioane de lei, fără TVA, reprezintă valoarea contractului pe această subsecțiune din Autostrada Transilvania.

Contractul pentru finalizarea construcției celor 26,35 km prevedea 24 de luni (6 luni proiectare și 18 luni execuție lucrări), după cum a declarat anterior Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.

Contractul în valoare de 884,12 milioane de lei, fără TVA (finanțat prin PT), a fost semnat în noiembrie 2023 cu antreprenorul Construcții Erbașu, acesta fiind primul contract de autostradă pe care l-a câștigat.

Pe traseul secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș vor fi construite inclusiv opt poduri, opt pasaje și trei viaducte.

Autostrada „Bechtel”

Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș este parte din contractul pentru construcția Autostrăzii Transilvania semnat în trecut cu constructorul american Bechtel și care ulterior a fost reziliat.

Te-ar putea interesa și acest articol:

AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Când vom putea circula de la Târgu Mureș – Cluj – Borș neîntrerupt pe autostradă. Opinia realistă a directorului Asociației Pro Infrastructură

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.