AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Cine a mai rămas în cursa pentru construcția celui mai scump lot de autostradă din România. CNAIR urmează să anunțe câștigătorul licitației
Constructorii Makyol (Turcia) și Spedition UMB (România) au mai rămas în cursa pentru cel mai mare contract de autostradă al CNAIR, cel privind tronsonul din Autostrada Transilvania (A3), cu tunelul Meseș, potrivit economica.net. CNAIR a transmis recent că va desemna câștigătorul licitației pe această secțiune până în 31 octombrie 2024.
În cursă se mai afla și constructorul italian WeBuild, care ar fi fost descalificat, potrivit unor surse ale Asociației Pro Infrastructură (API).
„Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Salajului – Zalau, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău, clasamentul:
1. MAKYOL
2. UMB
WEBUILD este descalificată”, scrie o sursă de încredere a API, potrivit economica.net.
Inițial, la cea mai mare licitație a CNAIR se înscriseseră șapte ofertanți.
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu tot anunță, din vară, că „în următoarele săptămâni” Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va finaliza evaluarea ofertelor la licitația pentru tronsonul din A3 cu tunelul Meseș.
În prezent, licitația apare ca fiind în etapa de evaluare financiară a ofertelor. În ianuarie, CNAIR finalizat etapa de evaluare tehnică a ofertelor depuse la licitația pentru construcția a 41 de kilometri din Autostrada Transilvania (A3), inclusiv Tunelul Meseș.
Licitație relansată în 10 februarie 2023
Licitația pentru secțiunea Poarta Sălajului – Zimbor – Zalău – Nușfalău de pe A3 a fost relansată în 10 februarie 2023. Inițial, licitația pentru această secțiune, ce include și tunelul Meseș, a fost lansată în luna noiembrie 2020 (cu o valoare de 4,4 miliarde de lei), dar n-a fost desemnat niciun câștigător. În august anul trecut, odată cu relansarea licitației, au fost depuse 7 oferte.
Acestea au fost: UMB, asociat cu EuroAsfalt din Bosnia Herțegovina pentru experință la tuneluri (Asocierea de pe A1 Lugoj – Deva); WeBuild și cinci constructori din Turcia: Ictaș, Nurol, Mapa, Makyol – Ozaltin și Tekfen (Ozaltin a depus singura ofertă pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din contractul cu UMB). Ictas și Tekfen nu au contracte semnate cu CNAIR, iar Mapa (în asociere cu Cengiz) a început lucrările pregătitoare la Boița pe lotul 2 Boița – Cornetu de pe A1 Sibiu – Pitești.
41
de kilometri este lungimea secțiunii de autostradă Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău.
Poarta Sălajului – Nușfalău este singura secțiune necontractată de pe A3. Cu o lungime de 41 de kilometri (2,8 kilometri fiind lungimea tunelului Meseș) și o valoare de aproximativ 7,4 miliarde de lei (fără TVA), acesta este cel mai mare contract de infrastructura rutieră pe care CNAIR l-a lansat în licitație.
78
de luni, adică șase ani și jumătate, reprezintă durata de proiectare și execuție prevăzută pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău; 18 luni perioada de proiectare, 60 de luni perioada de execuție a lucrărilor.
Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 km/h. Lucrările vizează și construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje.