AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Cinci oferte pentru lotul „chinuit” care leagă Clujul de Vest. Printre ele, două companii românești
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că au fost depuse cinci oferte la contractul pentru finalizarea lucrărilor începute de Bechtel pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș al Autostrăzii A 3 Transilvania. Dintre acestea, două sunt companii românești, două turcești și una din Ungaria.
937
de milioane de lei reprezintă contravaloarea contractului pe acest lot.
Contractul pentru lotul cu o lungime de 26 de kilometri are o valoare de 937 milioane de lei și include viaductul peste lacul de acumulare Suplacu de Barcău (1,6 kilometri) în mare parte finalizat. Lucrarările pe acest lot au fost începute în urmă cu 20 de ani de către compania americană Bechtel. Între timp, alți constructori români au câștigat licitații pe acest lot, dar au avut întârzieri uriașe, astfel încât CNAIR le-a reziliat contractele.
12 iunie 2023
a fost data limită pentru depunerea ofertelor
24
de luni este durata de realizare a contractului, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție.
CNAIR a lansat o nouă licitație pentru lotul de 26 de kilometri pe 6 ianuarie 2023, dar fără a anula licitația anterioară din 2020. Noua licitație are o valoare de aproape un miliard de lei, iar durata de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție.
,,Oferte depuse astăzi pentru încă o secțiune din Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Chiribiș).
1. CONSTRUCTII ERBAȘU SA (România);
2. Asocierea DUNA GROUP INTERNAȚIONAL KFT – DUNA CONSTRUCȚII RO SRL (Ungaria – România);
3. MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia);
4. NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia);
5. Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL – CITADINA 98 SA (România);
Această secțiune are o lungime de 26,35 km km și o valoare estimată a contractului (finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile) de 937,53 milioane de lei, fără TVA. Proiectarea și de execuția contractului va fi de maximul 24 de luni (6 luni proiectare și 18 luni execuție), perioadă în care câștigătorul va trebui să construiască inclusiv:
- 3 viaducte;
- 8 pasaje;
- 8 poduri (din care unul în lungime de 1.650 m peste lacul de acumulare de la km 6+655)”, a transmis șeful CNAIR, Cristian Pistol.
Lucrările la acest lot au fost abandonate după rezilerea contractului Bechtel, în anul 2013.
CNAIR a reușit să mai atribuie o dată contractul în anul 2015, dar constructorul spaniol nu a reușit să se mobilizeze iar contractul a fost reziliat din nou în anul 2016.
În 23 august 2017 s-a pornit o nouă licitație, însă după doi ani și jumătate de tergiversări, amânări, contestații și reevaluări, în ianuarie 2020 CNAIR o anulează deoarece antreprenorul desemnat câștigător are probleme financiare în țara de origine.