AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Cei 7 constructori temerari care sunt gata să facă tunelul pe sub Meseș
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că pentru construcţia sectorului din Autostrada Transilvania care cuprinde şi tunelul Meseș au fost depuse șapte oferte.
Cei 7 constructori care și-au depus ofertele pentru acest sector foarte complex
Sunt din România, Bosnia și Herțegovina, Turcia și Italia, iar unii sunt foarte cunoscuți, având lucrări și în prezent pe autostrăzile din România.
- Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o (România – Bosnia Herțegovina);
- WEBUILD SPA – MILANO (Italia);
- IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia);
- Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia);
- MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia);
- Asocierea NUROL INSAAT VE TICARET A.S. – DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş. (Turcia);
- Asocierea TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia).
UMB Spedition și Tehnostrade sunt companii deținute de omul de afaceri din Bacău Dorinel Umbrărescu. UMB are lucrări în toată țara și este cel mai important constructor român de autostrăzi din România. Loturi din Autostrada Transilvania sunt construite de UMB.
WeBuild (fostă Astaldi) este o companie italiană care a lucrat pe șantierele din România. Și-a depus oferta pentru autostrada Sibiu – Făgăraș.
Companiile Makyol, Mapa și Nurol din Turcia au, de asemenea, lucrări deschise pe șantierele de autostrăzi și drumuri expres în România.
78
de luni este durata totală a contractului.
Sorin Grindeanu arată că este „o lucrare extrem de complexă”, iar durata de realizare a contractului este de 78 de luni dintre care 18 luni destinate proiectării şi 60 execuţiei.
„Au fost depuse șapte oferte pentru construcția sectorului din AutostradaTransilvania care cuprinde și tunelul Meseș! CNAIR a anunțat astăzi depunerea pentru proiectarea și execuția subsecțiunilor Poarta Sălajului – Zalău (inclusiv Tunelul rutier la profil de autostradă în zona Meseș) și Zalău- Nușfalău (cu o lungime totală de 41 de km.)”, a transmis Sorin Grindeanu pe pagina sa de Facebook.
DECLARAȚIE
„Vorbim de o lucrare extrem de complexă ce implică execuția faimosului Tunel Meseș (cu două galerii) în lungime de 2,89 km și cu două benzi de circulație pe sens, precum și construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje. Durata de realizare a contractului este de 78 de luni dintre care 18 luni destinate proiectării și 60 execuției”.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor
7,48 miliarde
de lei fără TVA este valoarea estimată a acestei lucrări, iar finanțarea va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 kilometri) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 kilometri).