AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Blocajul pe A3 continuă: CNAIR a suspendat licitația pentru construcția viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a suspendat licitația pentru viaductele scoase din contractul cu UMB pe lotul Nădășelu – Zimbor (30 kilometri).
Constructorul turc Ictas a contestat (și) la Curtea de Apel București licitația pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică. Termenul stabilit de CAB pentru luarea unei decizii a fost stabilit, conform economedia.ro, pentru 15 decembrie 2023.
Astfel, depunerea ofertelor se amână până după pronunțarea Curții de Apel București. Este a doua suspendare a licitației pentru construcția viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică, prima fiind după contestația Ictas de la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), care a fost respinsă.
„Proiectarea și execuția lucrărilor de deviere a traseului situate între km 10+009 – km 12+000 si km 21+406– km 24+890, aferente Autostrazii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500)”, arată contractul din SEAP.
„Luni, 27.11.2023, Autoritatea Contractantă a suspendat procedura de atribuire a contractului ‘Proiectarea și execuția lucrărilor de deviere a traseului situat între km 10+009– km 12+000 și km. 21+406 – km 24+890, aferente Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500)’, ca urmare a introducerii, în data de 24.11.2023, a unei plângeri la Curtea de Apel București, împotriva Deciziei CNSC nr. 2626/C3/2929/08.11.2023.
Astfel, în vederea evitării apariției unor circumstante care să conducă la anularea procedurii de atribuire ca urmare a imposibilității implementarii unor măsuri de remediere dispuse de instanță, noul termen pentru depunerea ofertelor va fi stabilit și adus la cunoștința operatorilor economici ulterior pronunțării de către Curtea de Apel București a unei soluții cu privire la plângerea introdusă, respectiv ulterior implementării măsurilor de remediere necesare, dacă este cazul”, a precizat CNAIR.
27
de luni este durata estimată pentru lucrările la cele două viaducte de la Nădășelu și Topa Mică.
Pe secțiunea din PNRR Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică unde sunt alunecări de teren vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Noile lucrări sunt estimate la 1 – 1,3 miliarde de lei, iar durata este de 27 de luni (9 proiectare și 18 execuție).
API: „Cea mai frumoasă autostradă-muzeu”
Lotul Nădășelu – Zimbor de pe Autostrada Transilvania ar putea fi terminat în primăvara anului 2025, dar în lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică (3,2 kilometri) riscă să devină „cea mai frumoasă autostradă-muzeu”, avertiza, la sfârșitul lunii octombrie 2023, Asociația Pro Infrastructură.
Media9 a scris despre acest subiect:
„Dacă anul trecut, lotul de 30 de kilometri dintre Nădășelu și Zimbor era cea mai avansată autostradă din PNRR și chiar se discuta despre o posibilă inaugurare în decembrie 2023, acum proiectul riscă să iasă din calendarul PNRR”, au mai reclamat reprezentanții API.
70,50 %
a fost, la sfârșitul lunii octombrie 2023, stadiul execuției pe secțiunea de 30 de kilometri dintre Nădășelu (județul Cluj) și Zimbor (județul Sălaj); chiar dacă lucrările pe acest lot vor fi încheiate la termen (Q1 2025), nu s-ar putea circula pe acest tronson până nu vor fi realizate viaductele de la Nădășeul și Topa Mică.
La sfârșitul lunii octombrie 2023, progresul pe lotul Nădășelu – Zimbor față de luna precedentă a fost de numai 1,10 puncte procentuale, iar stadiul fizic al lucrărilor a fost de 70,50%, conform CNAIR.