AUTOSTRADA TRANSILVANIA: API avertizează asupra problemelor de finanțare pentru lotul „Zimbor – Poarta Sălajului”

Autor  I Lespuc   în       3 saptãmâni în urmã  

Potrivit Asociației Pro Infrastructură (API), lotul Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km) din cadrul Autostrăzii A3 Transilvania a ajuns la un stadiu fizic de aproximativ 80%. Tronsonul este construit de asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, pe baza unui contract de 836,9 milioane lei (fără TVA), finanțat prin PNRR.

Din punct de vedere tehnic, termenul de finalizare în 2025 rămâne fezabil. Totuși, API atrage atenția că există neclarități privind finanțarea, ceea ce ar putea periclita respectarea calendarului.

Organizația independentă de monitorizare a infrastructurii a transmis în august că Ministerul Transporturilor are nevoie de o suplimentare de 4–5 miliarde de lei la rectificarea bugetară pentru a putea continua fără întârzieri proiectele în derulare. În lipsa acestor fonduri, există riscul ca ritmul de execuție pe mai multe șantiere de autostradă și drum expres să scadă.

API a folosit chiar expresia „ceață financiară” pentru a descrie incertitudinile din jurul alocărilor bugetare.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.