AUTOSTRADA TRANSILVANIA. A treia amânare pe cel mai dificil lot de pe A3. Este și cel mai costisitor lot din țară, de peste 8 miliarde de lei
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prelungit cu încă o lună, până pe 29 aprilie 2024, termenul pentru desemnarea câștigătorului lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, de pe Autostrada Transilvania, care include și tunelul Meseș. Lotul de 41 de kilometri de pe A3 este cel mai mare contract scos la licitație până acum.
Pe 23 ianuarie 2024, CNAIR a finalizat evaluarea ofertelor tehnice și a stabilit ulterior termenele de 29 februarie, 29 martie și 29 aprilie pentru evaluarea financiară.
Cu toate acestea, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, se arătase recent destul de optimist în legătură cu semnarea contractului pentru proiectarea și execuția lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău.
„Va fi semnat probabil în perioada următoare”, spunea, în urmă cu o săptămână, la Palatul Parlamentului, șeful de la Transporturi.
Media9 a scris despre asta. Articolul este mai jos:
41
de kilometri este lungimea secțiunii de autostradă Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău.
Este singurul lot necontractat de pe A3, alături de viaductele Topa Mică și Nădășelu. Cu o lungime de 41 de kilometri (2,7 kilometri lungimea tunelului Meseș) și o valoare de aproximativ 7,5 miliarde de lei (fără TVA), acesta este cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră pe care CNAIR l-a lansat în licitație.
Semnarea contractului ar fi posibilă în această primăvară doar dacă nu vor fi contestații, lucru puțin probabil având în vedere concurența puternică. Sunt șapte oferte depuse, iar CNAIR menține termenul de 29 martie pentru desemnarea câștigătorului.
DECLARAȚIE
„În perioada următoare, probabil vom semna cel mai mare contract din istoria Ministerului Transporturilor, undeva la 7,5 miliarde de lei (fără TVA – n.r.). E vorba de Poarta Sălajului – Nușfalău, pe Autostrada Transilvaniei, istoric, cel mai mare contract pe care îl vom semna, care va avea nevoie de resurse umane și resurse materiale. De asemenea, contractelele pentru capetele montane din A 8 vor avea contractele semnate în perioada următoare”.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, 20 martie 2024
78
de luni, adică șase ani și jumătate, reprezintă durata de proiectare și execuție prevăzută pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău; 18 luni perioada de proiectare, 60 de luni perioada de execuție a lucrărilor.
8.847.104.999
de lei este valoarea maximă a contractului care include și construcția unui tunel rutier la profil de autostradă pe sub Meseș pe două sensuri.
Cinci dintre cei 7 ofertanți (lideri de asociere) sunt turci
1. Ofertant unic : IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş.;
2. Ofertant unic : WEBUILD SPA – MILANO;
3. Ofertant unic : MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI;
4. Asociere : SC SA & PE CONSTRUCT SRL (Lider), Euro-Asfalt, SPEDITION UMB, TEHNOSTRADE S.R.L.;
5. Asociere : MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. (Leader), OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S.;
6. Asociere: Tekfen Insaat ve Tesisat A.S. (Tekfen Construction & Installation Co., Inc.) (Leader),DOGUS INSAAT VE TICARET A.S.;
7. Asociere : Nurol Insaat ve Ticaret A.S. (Leader),DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş.