AUTOSTRADA TRANSILVANIA. 55 de kilometri sunt blocați în două contestații: una la Curtea de Apel, cealaltă la CNSC
De la Cluj-Napoca până la vama Borș II pe Autostrada Transilvania (A3), Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu are contracte semnate pe trei loturi cu o lungime totală de 96 de kilometri.
Din cei 96 kilometri, 55 sunt blocați în două contestații. Este vorba despre lotul Chiribiș – Biharia (28,55 de kilometri) și Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 kilometri).
Lucrările pentru lotul Chiribiș – Biharia au fost câștigate de asocierea de constructori români Precon – Citadina, dar constructorul Strabag a depus contestație la CNSC, unde a pierdut pe fond. Ulterior, a atacat decizia în instanță, iar Curtea de Apel București a stabilit termenul pentru judecarea contestației: 18 octombrie.
877
milioane de lei reprezintă valoarea totală a contractului pe Chiribiș-Biharia
Licitația de 877 milioane de lei pentru lotul Chiribiș – Biharia cu o lungime de 28,55 km a fost lansată în august 2022, după ce în mai CNAIR reziliase contractul cu Selina. După rezilierea contractului, Selina a primit certificat negativ și a atacat decizia în instanță. În realitate, Precon ar fi controlată chiar de Beniamin Rus, patronul Selina, potrivit presei din Bihor.
„De la momentul semnării contractului, asocierea va avea la dispoziție 24 luni (din care 6 luni pentru perioada de proiectare și 18 luni perioada de executie a lucrărilor) pentru finalizarea celor 28,55 de km ai acestei secțiuni de autostradă”, a transmis Cristian Pistol, directorul general CNAIR la momentul desemnării asocierii Precon – Citadina drept câștigătoare a licitației pe lotul Chiribiș – Biharia.
Viaductul de pe lotul de Barcău – Chiribiș aproape finalizat de Bechtel
Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș a ajuns la CNSC
Constructorul român Erbașu a câștigat pe 4 septembrie a patra licitație a CNAIR pentru finalizarea lucrărilor începute de Bechtel (SUA) pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș de pe traseul Autostrăzii Transilvania, însă Precon și Nurol au depus pe 15 septembrie contestații la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).
Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș are 26 de kilometri și include viaductul de 1,7 kilometri de la Suplacu de Barcău (peste un lac de acumulare) aproape finalizat de Bechtel. După contractul Bechtel (fără licitație), CNAIR a avut trei licitații anulate: în 2016 Corsan, în 2019 Construcții Sibiu și în 30 martie 2023, la licitația câștigată în 2021 de Erbașu.
884,123
milioane de lei (fără TVA) este valoarea contractului pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș; de la momentul semnării contractului, constructorul va avea la dispoziție 24 de luni (6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție)
Pentru cel mai dificil lot de pe Autostrada Transilvania, lotul Nușfalău – Poarta Sălajului (41 de kilometri), care cuprinde și tunelul Meseș, au fost depuse 7 oferte:
- Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o (România – Bosnia Herțegovina);
- WEBUILD SPA – MILANO (Italia);
- IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia);
- Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia);
- MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia);
- Asocierea NUROL INSAAT VE TICARET A.S. – DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş. (Turcia);
- Asocierea TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia).
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere n-a luat o decizie, deocamdată, în privința câștigătorului licitației pe acest lot.
AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Cei 7 constructori temerari care sunt gata să facă tunelul pe sub Meseș