„Autostradă” nouă spre Ungaria. Un constructor român a câștigat licitația pentru execuția drumului expres care va lega nord-vestul țării de țara vecină

Antreprenorul român Construcții Erbașu a fost desemnat drept câștigător al licitației pentru construcția drumului expres Satu Mare – Oar (frontieră Ungaria), a anunțat directorul general al CNAIR, Cristian Pistol. Contractul pentru drumul de mare viteză de 11 kilometri la câmpie are o valoare de circa 720 milioane de lei (fără TVA).














„Antreprenorul român are la dispoziție 720,48 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni pentru execuția lucrărilor. Acest nou drum de mare viteză va asigura conexiunea cu Varianta Ocolitoare Satu Mare și DN19 (România) și Drumul Epres M49 (Ungaria).
Pe traseu vor fi construite inclusiv:
– două noduri rutiere;
– două parcări;
– un Centru de Întreținere și Control (CIC).
Contractul (finanțat prin Programul Transport 2021-2027) va putea fi semnat peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații”, a transmis Cristian Pistol.


Licitația pentru construirea Drumului Expres cu o lungime de 11 kilometri a fost lansată pe 29 ianuarie 2024.
Traseul se desprinde din Centura Satu Mare, șosea de 19 kilometri finalizată în vara lui 2022 și Oar, unde se conectează cu Drumul Expres M 49 din Ungaria. Din cei 15 kilometri, aproape 11 sunt cu profil de Drum Expres, iar restul de 4 reprezintă șosea de legătură.
Punctul de frontieră ar trebui să devină, astfel, prima vamă dintre România și Ungaria amenajată pe un drum expres, punctele de trecere a frontierei de la Nădlac 2 și Borș 2 fiind pe Autostrăzile A1 și A3.