„Trebuie interzisă autorizația de funcționare!” Autogara Beta, o pată pe obrazul orașului de cinci stele

Autor  admin   în       14 ore în urmã     694 Vizualizări.  

Clujul, care se laudă cu titlul de „oraș de cinci stele” și cu statutul de pol al dezvoltării în România, are o problemă majoră care îi pune într-o lumină nefavorabilă reputația: Autogara Beta. Considerată o rușine de mulți dintre călătorii care îi trec pragul, autogara este criticată constant pentru condițiile deplorabile în care funcționează. De la infrastructura neîngrijită și facilități precare până la lipsa unui aspect modern, Autogara Beta contrastează puternic cu imaginea unui oraș care aspiră să fie un model european.

Sesizarea unui cetățean: „E o rușine pentru orașul de cinci stele!”

Un cetățean a adresat recent o sesizare prin intermediul platformei My Cluj, criticând dur starea autogării:

„Autogara din Cluj-Napoca este jalnică și trebuie interzisă autorizația de funcționare! Nu se poate să funcționeze în aceste condiții! E o rușine pentru orașul de cinci stele… Când o să aibă și Clujul o autogară decentă măcar?”

Deși plângerea este justificată și reflectă nemulțumirile unui segment larg al publicului, răspunsul venit din partea Primăriei Cluj-Napoca a fost complet nesatisfăcător, eschivându-se de la orice responsabilitate:

„Autogara Beta este în administrarea SIF Hoteluri SA. Primăria Cluj-Napoca nu are în administrare serviciile oferite de Autogara Beta. Pentru sesizări vă recomandăm să vă adresați administrației autogării.”

Răspunsul standard al Primăriei lasă loc unei întrebări: dacă această autogară este administrată de un operator privat, de ce autoritățile locale nu iau măsuri pentru a impune un standard minim de calitate, mai ales într-un oraș care aspiră să fie un model de modernitate?

Contrastul cu noua parcare de lângă aeroport

Într-un contrast izbitor, săptămâna aceasta a fost inaugurată noua parcare de lângă Aeroportul Internațional Cluj-Napoca, care include opt peroane de autogară. Aceasta promite să ofere condiții civilizate pentru călători, demonstrând că există soluții pentru modernizarea infrastructurii de transport. Însă, din păcate, această investiție nu rezolvă problema principală: lipsa unei autogări moderne, centrale, care să deservească miile de pasageri care folosesc transportul județean și interjudețean în fiecare lună.

 

 

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.