„Trebuie interzisă autorizația de funcționare!” Autogara Beta, o pată pe obrazul orașului de cinci stele
Clujul, care se laudă cu titlul de „oraș de cinci stele” și cu statutul de pol al dezvoltării în România, are o problemă majoră care îi pune într-o lumină nefavorabilă reputația: Autogara Beta. Considerată o rușine de mulți dintre călătorii care îi trec pragul, autogara este criticată constant pentru condițiile deplorabile în care funcționează. De la infrastructura neîngrijită și facilități precare până la lipsa unui aspect modern, Autogara Beta contrastează puternic cu imaginea unui oraș care aspiră să fie un model european.
Sesizarea unui cetățean: „E o rușine pentru orașul de cinci stele!”
Un cetățean a adresat recent o sesizare prin intermediul platformei My Cluj, criticând dur starea autogării:
„Autogara din Cluj-Napoca este jalnică și trebuie interzisă autorizația de funcționare! Nu se poate să funcționeze în aceste condiții! E o rușine pentru orașul de cinci stele… Când o să aibă și Clujul o autogară decentă măcar?”
Deși plângerea este justificată și reflectă nemulțumirile unui segment larg al publicului, răspunsul venit din partea Primăriei Cluj-Napoca a fost complet nesatisfăcător, eschivându-se de la orice responsabilitate:
„Autogara Beta este în administrarea SIF Hoteluri SA. Primăria Cluj-Napoca nu are în administrare serviciile oferite de Autogara Beta. Pentru sesizări vă recomandăm să vă adresați administrației autogării.”
Răspunsul standard al Primăriei lasă loc unei întrebări: dacă această autogară este administrată de un operator privat, de ce autoritățile locale nu iau măsuri pentru a impune un standard minim de calitate, mai ales într-un oraș care aspiră să fie un model de modernitate?
Contrastul cu noua parcare de lângă aeroport
Într-un contrast izbitor, săptămâna aceasta a fost inaugurată noua parcare de lângă Aeroportul Internațional Cluj-Napoca, care include opt peroane de autogară. Aceasta promite să ofere condiții civilizate pentru călători, demonstrând că există soluții pentru modernizarea infrastructurii de transport. Însă, din păcate, această investiție nu rezolvă problema principală: lipsa unei autogări moderne, centrale, care să deservească miile de pasageri care folosesc transportul județean și interjudețean în fiecare lună.