Atac dur al API în cazul loturilor de pe A3, deschise în urmă cu 20 de ani: „În țara lui Papură Vodă, combinația dintre statul slab și indolent și privatul lacom cu avocați buni este mortală”

Autor  admin   în       1 year în urmã  

Asociația Pro Infrastructură (API) critică în termeni foarte duri conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în cazul a două loturi de pe Autostrada Transilvania. Este vorba despre lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș și lotul Chiribiș – Biharia, unde se împlinesc 20 de ani de la începerea lucrărilor. Reprezentanții API critică indolența celor de la CNAIR și lungul șir al licitațiilor anulate și al contractelor reziliate. 

CITAT

„În țara lui Papură Vodă, combinația dintre statul slab și indolent care nu-și asumă aproape nimic, pe de o parte, și privatul lacom cu avocați buni, pe de altă parte, este mortală. La propriu”.

Asociația Pro Infrastructură

Comunicatul API despre cele două loturi „blestemate” de pe A3 și atitudinea CNAIR
„Blestemul de 20 de ani: și încă nu e gata! Pe 16 iunie 2024 se împlinesc două DECENII de la prima lopată dată de Bechtel pe Autostrada Transilvania. După 20 (douăzeci) de ani, încă ne chinuim să reluăm lucrările pe Suplacu -Chiribiș – Biharia.
Epopeea halucinantă a celor două loturi e departe de final. Nu o mai reluăm, ni s-a acrit și nouă. Aproape că am pierdut șirul licitațiilor anulate și al contractelor reziliate.
Din ‘fericire’, pe sectorul Suplacu de Barcău – Chiribiș noul antreprenor Erbașu pare motivat să facă impresie bună la prima lui aventură în ‘Superligă’ și să pună în teren lucrările în termen: 18 luni execuție.
Deocamdată este încă în perioada de 6 luni de proiectare pe contractul semnat în 24.11.2023 cu ordin de începere 15.03.2024. Teoretic, în toamnă ar trebui să avem proiectul tehnic livrat și aprobat și imediat intrarea în teren, așa cum a confirmat și CNAIR la Comitetul de Monitorizare a Programului Transport (CM PT).
Din nefericire, blestemul pare mai viu ca niciodată la vecinul Beniamin Rus, pe Chiribiș-Biharia. Aici avem contract semnat în 03.04.2024 tot pe 6 luni de proiectare și 18 de execuție.
Dar firmele grupului Selina controlat de ‘Nea Beni’ sunt în procese intentate CNAIR în urma rezilierii anterioare, invocând cheltuieli cu proiectarea și drumurile de acces pe care nu și-a primit banii după ce CNAIR, pe bună dreptate, a rupt contractul.
Așa că avem o nouă decizie halucinantă: CNAIR va da ordinul de începere pe noul contract după soluționarea acestor litigii, ceea ce înseamnă minim un an de zile de așteptare, lucru reconfirmat la CM PT săptămâna trecută.
Vă scutim de explicațiile juridice. Concluzia este că, în țara lui Papură Vodă, combinația dintre statul slab și indolent care nu-și asumă aproape nimic, pe de o parte, și privatul lacom cu avocați buni, pe de altă parte, este mortală. La propriu.
Viața NU are prioritate, în ciuda sloganului afișat pe drum. Tronează lenea, siguranța scaunului și interesul exclusiv pentru buzunarul propriu”, au transmis, joi, reprezentanții API.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.