ARF va semna contracte pentru achiziția a 16 locomotive și 62 de trenuri electrice noi. Unele rame vor trece prin Cluj și Huedin

Autor  admin   în       10 luni în urmã     845 Vizualizări.  

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) va semna contracte de 4 miliarde lei pentru achiziția a 62 de trenuri electrice și a 16 locomotive noi. Astfel, luni, 29 ianuarie, va fi semnat contractul de 760 milioane lei cu Alstom (Franța) pentru 16 locomotive electrice noi, iar marți, 30 ianuarie, contractul cu PESA (Polonia) pentru 62 de rame electrice de scurt parcurs, contract de 3,2 miliarde lei.

Contractul cu Alstom (Franța)

Asocierea ALSTOM (Alstom Transport SA-lider, Alstom Transportation Germany GmbH-asociat) a depus singura ofertă pentru achiziția a 16 locomotive electrice noi, pe care ARF a verificat-o și a confirmat-o ca validă. Locomotivele pot atinge o viteză maximă de 200 km/h. (viteza maximă la Călători este limitată la 160 km/h., iar la Marfă la 120 km/h.) și pot tracta până la 16 vagoane de călători, a transmis ARF.

Finanțarea proiectului este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

767.510.640

de lei, fără TVA, este valoarea contractului pentru achiziționarea celor 16 locomotive electrice

Oferta financiară se ridică la suma de 767.510.640 lei, fără TVA, compusă din valoarea de livrare a 16 locomotive electrice și contravaloarea mentenanței pentru o perioadă de 20 de ani. În contractul de achiziție este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 20 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.

Contractul cu PESA (Polonia)

Contractul are o valoare de 3,2 miliarde lei, dar poate fi suplimentat până la 4,1 miliarde lei dacă se dublează durata serviciilor de întreținere de la 15 la 30 de ani, a transmis Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) pe pagina de Facebook:

,,Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că reprezentanții Comisiilor de evaluare au transmis furnizorului polonez de material rulant PESA invitația de a semna, în data de 30.01.2024, ora 11:00, contractul de achiziție a 62 de rame electrice regionale (RE-R), destinate transportului regional de scurt parcurs, care au fost împărțite pe trei loturi.

Finanțarea proiectului va fi asigurată prin Fondul European de Modernizare (FM) 2021-2030, unul din instrumentele cheie care contribuie la obiectivele Pactului ecologic European, prin sprijinirea unei tranziții juste din punct de vedere social către o economie verde. Menționăm că perioada de mentenanță și servicii de reparații este de 15 ani, necesară funcționării respectivelor trenuri.

Astfel, contractele de achiziţii au prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.

Reamintim că valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA, împărțită pe trei loturi, și anume:

Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.044.933.546 și 1.339.823.526 lei, fără TVA;

Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.208.571.156 și 1.554.592.210 lei, fără TVA;

Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiori, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984.207.051 și 1.255.872.715 lei, fără TVA. Durata contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221 – 222 luni, în funcție de lotul atribuit”, se arată în comunicatul ARF.

Potrivit site-ului Club Feroviar, Alstom și PESA se judecă la Curtea de Apel București pentru acest contract.

Citește și acest articol:

GALERIE FOTO. Primul tren electric n-a apucat să circule pe rutele din țară, că are deja contestatari: „Ăsta e tramvai sau metrou, nu tren în care să intre oameni cu bagaje”

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.