Proiect al șefei educației clujene: laptopuri sau tablete pentru toți
Copiii fac școală de acasă pe durata pandemiei. Simplu de zis, mai ales la oraș, greu de îndeplinit, mai ales la țară. “Am constatat că efortul cadrelor didactice de a păstra comunicarea cu elevii, prin utilizarea diferitelor platforme educaționale, în scopul menținerii echilibrului emoțional și al susținerii ritmului activităților de învățare, specifice diferitelor discipline de învățământ, este mult îngreunat de faptul că nu toți elevii din județul Cluj dispun de instrumente și resurse digitale pentru a continua procesul de învățare acasă”, a scris noul inspector școlar general, Marinela Marc, pe Facebook.
Ca urmare, Marinela Marc a lansat un apel către universități, companii, ONG-uri, de a dona calculatoare/laptopuri/tablete (nu neapărat noi) copiilor din județ care nu dispun de echipamente pentru a lucra on-line. Proiectul se mișcă foarte rapid. Marți s-a pornit o evaluare a necesităților de device-uri, la nivelul întregului județ, iar astăzi datele sunt centralizate.
“Sunt deja câteva societăți care doresc să se implice și poate reușim mai mult pentru județ. Cu siguranță, în mediul rural nevoia este foarte mare!”, a spus inspectorul școlar general, pentru Media9.
Pandemia are, iată, și părți pozitive. Digitalizarea educației trebuia gândită demult, dar abia sub presiune se fac pași în direcția aceasta. Copiii din România încă studiază ca bunicii lor, cu creionul pe hârtie și cu manuale care foșnesc, ignorând dezvoltarea extraordinară a tehnologiei. S-a preferat până și ghiozdanul burdușit de cărți, care afectează pe viață coloana vertebrală a copiilor, deși întregul conținut al manualelor poate liniștit să stea în cele 400-500 de grame ale unei tablete. Este clar pentru toată lumea că, atunci când elevii de acum vor termina școala, nimic de pe piața muncii nu va mai semăna cu experiența bunicilor.