Aoleu! Prima licitație pentru centura metropolitană a Clujului nu include niciun kilometru de centură
Viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, a declarat, joi, în emisiunea de la Napoca Live, că vinerea trecută a fost licitat primul tronson din Centura metropolitană. Este vorba de 2 kilometri din … DN1 care urmează să fie modernizați.
6
benzi va avea DN1 pe o distanță de 2 kilometri.
„Ştim situaţia din trafic. Drumul de la Floreşti la Cluj-Napoca este cel mai aglomerat drum din România. Am început cu primul tronson al centurii metropolitane. Este vorba de un tronson de 2 kilometri pe care noi îl vom lărgi la șase benzi, cu piste de biciclete și benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun și pentru urgențele Spitalului Regional. Acest drum de legătură va face mai facil accesul și la Spitalul Regional.
Practic noi rezolvăm cu această licitație accesul la Spitalul Regional cu o pasarelă peste drumul național. Este primul tronson de centură metropolitană pe care l-am lansat, iar valoarea este de 20,7 milioane de euro. Noi am făcut primul pas, în care am lansat această licitație de proiectare și execuție.
Urmează ca în prima parte a anului 2023, să lansăm licitații și pentru celelalte tronsoane de centură metropolitană până la echivalentul de 998 de milioane de euro. Avem această finanțare. Acum se lucrează la ultimele detalii, pentru stabilirea caietului de sarcini, a listelor de cantități și restul”, a declarat, Napoca live, viceprimarul Dan Tarcea.
42
de kilometri este lungimea propriu-zisă a centurii metropolitane, la care se mai adaugă aproape 100 de km de bretele, drumuri de legătură și piste de biciclete
Centura metropolitană are un traseu de 42 km, drumuri de legătură de 32 km, 26 km de bretele și noduri, plus 35 km de piste de bicicletă. Va avea cinci tuneluri în patru zone, deoarece pe drumul de legătură Baciu – Florești va exista o porțiune unde se vor realiza tunele separate pe cele două sensuri.
Valoarea totală a centurii este de 1.409.270.111 de euro.
Lucrarea se va executa în 2 etape.
Prima etapă a centurii metropolitane pornește cu lucrările din zona viitorului Spital Regional de Urgență Florești (zona Muzeului Apei) și merge până la conectarea cu centura Vâlcele-Apahida.
Valoarea lucrărilor din prima etapă este de 998.547.901 euro.
În etapa a doua se vor realiza lucrările de la Gilău până la Florești și de la nodul cu centura Vâlcele-Apahida până la nodul 20 Câmpenești.
Valoarea lucrărilor pentru acest tronson: 410.722.210 euro.
Urmează derularea procedurilor legale pentru implementarea proiectului Faza I – Centura Metropolitană TR35, cuprinzând:
1. SECTOR CENTURA METROPOLITANĂ (km 14+747/ NOD 5 – km 38+418/ NOD 18): 23,67 km;
2. SECTORIZARE DRUMURI DE LEGATURĂ PENTRU CONECTIVITATE:
– Sector prioritar: Drum de legătură B4 – Drum pentru acces la Spitalul Regional de Urgență amplasat in localitatea Florești, care se realizeaza prin nodul rutier nr. 7 (km 18+839) cu cele 3 secțiuni:
- B4.1 modernizare DN1, L=2,155 km;
- B4.2 drum nou de acces la Spitalul Regional de Urgență, în lungime L=4,301 km;
- B4.3 modernizare drum existent între DN1 si B4.2/Spitalul Regional de Urgență, în lungime L=0,332 km;
– Drum de legătură B3 – Drum de legătură TR 35 cu DN 1F în localitatea Baciu, spre Zalău, prin nodul rutier nr. 5 (km 14+847), în lungime de L=7,18 km;
– Drum de legătură B5 – reconfigurare DN1 Calea Turzii, cu acces din nodul rutier 10, în lungime L=1,531 km;
– Drum de legătură B6 – Drum de legătură TR 35 cu Cartier nou Sopor, cu acces din nodul rutier 14, în lungime L=1,60 km;
– Drum de legătură B8 – Drum de legătură TR35 cu artera principală de circulație aferentă a două cartiere, cu populație cumulată de 160.000 locuitori, cu acces prin nodul rutier 9, și girația de pe Strada Frunzișului, în lungime L=2,056 km;
– Centru de Întreținere și Coordonare km 24+500.