Aoleu, ne-am ars! Centura Clujului va lega, în faza 1, Muzeul Apei de aeroport; NU va avea conexiune cu autostrada
Media9 v-a informat, în exclusivitate, că centura metropolitană a Clujului a fost împărțită în bucăți.
Sunt trei loturi:
- de la nodul 1 (intrarea dintre Căpușu și Gilău) la nodul 5 (lângă Muzeul Apei, cu conexiune la viitorul spital regional de urgențe)
- de la nodul 5 la nodul 18 (la capătul aeroportului)
- de la nodul 18 la 20 (centru Apahida).
Primul care se face este lotul 2, abia apoi, în faza a doua, venind la rând loturile 1 și 3.
“Datorită valorii semnificative a investiţiei, pentru implementarea acestui obiectiv este propusă o promovare etapizată, în doua faze”, se arată în studiul de fundamentare.
Veste proastă: Gilăul rămâne deocamdată fără centură în faza I, cum a rămas și fără metrou. La fel, o bună parte din Florești; zona centrală NU va avea deocamdată legătură cu centura. Apahida întreagă va putea intra pe viitoarea centură doar la capătul Clujului. Să o rebotezăm: nu va fi centură metropolitană, va fi doar centura municipiului în faza I.
Iată date din studiul de fundamentare:
- Faza I – Centura Metropolitană TR 35, Sector cuprins între km 14+747 (nod 5) şi km 38+418 (nod 18) în lungime de 23,67 km şi Drumuri de legătură în lungime de 19,16 km. În cadrul Fazei I se consideră oportună asigurarea conectivității directe spre Spitalul Regional de Urgenţă, Spitalul Pediatric Monobloc, cât şi legătura cu DN 1N care reprezintă Varianta de ocolire Cluj Est (VOCE), prin nodul 18 (Apahida/DN 1N), ce prevede realizarea podului peste canalul Someş, soluţie ce permite extinderea pistei Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, considerate ca obiective de importanţă strategică regională.
- Faza II – Centura Metrpolitană TR 35, Sector cuprins între km 0+000 (intersecţia cu DN 1-Gilău) – km 14+747 (nod 5 Floreşti) şi sector cuprins între km 38+418 (nod 18)- km 42+130 (nod 20) în lungime de 18,46 km, împreună cu Drumuri de legătură în lungime de 13,17 km.
„Ȋn cadrul Fazei II se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania”, se arată în studiul de fundamentare de la Ministerul Transporturilor.
Ȋn cadrul studiului de trafic elaborat se estimează că volumele de trafic ce pot fi atrase vor avea intensitatea medie zilnică anuală MZA de aproximativ 22.230 vehicule fizice – trafic foarte intens, ceea ce din punct de vedere funcțional încadrează drumul în clasa tehnică II, cu câte doua benzi pe sens. Datele sunt cuprinse în studiul de fezabilitate.
42,130
kilometri este lungimea totală a Centurii Metropolitane TR 35. Cu 20 de metri mai scurtă decât lungimea probei olimpice de maraton. Teoretic, maratonul Clujului din 2035 se va putea organiza închizând, pentru o jumătate de zi, întreaga centură. 🙂
Iată și drumurile de legătură cuprinse în faza I:
Drumul de legătură B3 (în faza I) asigură legătura între Centura Metropolitană TR 35 de la girația superioară a nodul rutier nr. 5, amplasat la km 14+847 și DN 1F km 9+167, după ieșirea din localitatea Baciu spre Zalău. Lungimea drumului este de 7,180 km.
Drumul de legătură B4 (în faza I) asigură legătură între Centura Metropolitană TR 35 de la girația inferioară a nodului rutier nr. 7, amplasat la km 18+839 și Spitalul Regional de Urgență amplasat în localitatea Florești. Drumul de legătură B4 este compus din 3 sectoare de drum, astfel:
- B4.1 în lungime de 2,155 km, care se suprapune cu DN 1, pornește de la nodul rutier prevăzut la ieșirea din cartierul Mănăștur și se termină cu accesul la Spitalul Regional de Urgență Cluj din comuna Florești, la km 482+668 pe DN1;
- B4.2 în lungime de 4,301 km, pornește din girația inferioară de la nodul 7 amplasat în zona străzii Bucium și continuă pe partea de sud vest a zonei Colina și asigură legătura între Nodul 7 km 18+839 la TR 35 și Spitalul Regional de Urgență;
- B4.3 în lungime de 0,332 km, asigură legătura între B4.1 (DN1) km 482+668 și B4.2 (Acces la Spitalul Regional de Urgentă) km 1+710.
- Drumul de legătură B5 (în faza I) asigură legătură între Centura Metropolitană TR 35 de la girația superioară a nodului rutier nr. 10, amplasat la km 24+670 și DN 1 la km 471+796 în Feleac. Lungimea drumului este de 1,531 km
- Drumul de legătură B6 (în faza I – 1,60 km și faza II – 2,903 km) asigură legătura între Centura Metropolitană TR 35 de la girația superioară a nodul rutier nr. 14, amplasat la km 30+120 și DN 1N. Lungimea drumului este de 4,503 km.