Aoleu! +45. Emil Boc anunță că termenul pentru depunerea ofertelor pentru metroul clujean s-a prelungit

Autor  Tudor Știrbu   în       2 years în urmã     6625 Vizualizări.  

Termenul de depunere a ofertelor pentru metroul clujean a fost prelungit cu 45 de zile. Afirmația a fost făcută, vineri, chiar de către primarul Clujului, Emil Boc. Inițial, termenul final fusese 9 mai, dar acum se mută la final de iunie.

„Am prelungit cu 45 de zile termenul de depunere a ofertelor pentru metrou la solicitarea mai multor competitori. Și asta tocmai pentru a asigura o transparență deplină. Cred că acuma termenul este 14 sau 15 iunie. Vrem să dăm posibilitatea tuturor (să participe-n.r.), dar nici să nu ieșim din grafic”, a declarat, la Ziua Live, Emil Boc.

„Mulți spuneau că termenul inițial, din mai, e foarte scurt…”, l-a provocat realizatorul emisiunii.

Printre cei care au transmis acest mesaj este și activistul civic Szakáts István.

Aici este articolul în care ONG-istul clujean afirmă că termenul pentru depunerea ofertelor la metroul clujean este prea scurt: Szakáts István despre „bullshitul numit metrou”: „Hai și lucră, ș-apăi dacă oi ave’ bani ți-oi plăti, iară dacă nu, io trag din umeri, iar tu pleci acas’ cu buza friptă”

„Noi am prelungit termenul la solicitarea competitorilor cu încă 45 de zile. Dar nici nu putem foarte mult să ieșim în decor pentru că suntem într-un grafic cu Uniunea Europeană. Termenul minim legal este de 30 de zile. Noi am pus din start două luni, adică 60 de zile, plus că am mai adăugat acum 45 de zile. Tocmai din dorința de avea cât mai mulți participanți și a fi o competiție cât mai mare pentru un asemenea proiect”, a mai spus edilul-șef al Clujului.

„15 companii s-au arătat interesate de proiectul metroului”, spunea zilele trecute primarul Emil Boc.

Azi, la emisiunea de la Ziua Live, fiind întrebat câte companii s-au interesat de metrou, Emil Boc s-a eschivat și a spus că e important cine va fi la finalul termenului de depunere a ofertelor.

Nu știm care sunt 14 dintre companii, dar a 15-a este sigur FCC Construccion Barcelona, parte a Grupo FCC, o companie cu 120 de ani vechime. Vom vedea dacă societatea catalană se va decide să depună ofertă financiară.

Barcelonezii se mândresc că au construit 8.500 de kilometri de autostradă, 1.650 de poduri, 2.600 de kilometri de căi ferate și, da, 317 kilometri de metrou, la Riad, în Arabia Saudită (foto sus), Malaga, Spania, și Medellin, Columbia. La Riad, rețeaua de metrou are șase linii, în lungime de peste 25 de kilometri.

Linie de metrou de 21,03 kilometri

Magistrala I de metrou Cluj este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate de transport nominală/maximă la interval de 90 de secunde: 15.200/21.600 pasageri/oră și sens (40 trenuri/oră și sens). Interstațiile de metrou sunt proiectate ca tuneluri circulare gemene cu diametrul interior de 5,5 m, executate cu mașini de forat tuneluri, cu menținerea presiunii în front, tip TBM.

Flota de material rulant este constituită din trenuri cu trei vagoane, în lungime de 51 m, cu lățimea de 2,65 m, capacitate nominală/maximă 380/540 de locuri. Sistemul de siguranță și automatizare a traficului și trenurile de metrou sunt prevăzute cu tehnologie „fără mecanic” (driverless) ce corespunde gradului de automatizare GoA4 conform standard IEC 62290-1, GoA4 presupunând operarea nesupravegheată a trenului (UTO), ceea ce înseamnă că personalul nu este necesar la bord.

Prin Planul Național de Redresare și Reziliență, România primește 600 de milioane de euro pentru investiții la metrourile din București și Cluj.

Clujul primește 300 de milioane de euro, dar metroul costă 2 miliarde. Deoarece e scump, s-a luat decizia de a se face numai 9 din cele 19 stații de metrou și să se reducă lungimea de la 21 de kilometri la 10 – 11 kilometri.

About