Anunțul ministrului Transporturilor: când vor începe lucrările pe secțiunea Chiribiş – Biharia din Autostrada Transilvania

Autor  admin   în       1 lunã în urmã     510 Vizualizări.  

Prezent la Oradea în acest weekend, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că lucrările pe secțiunea Chiribiş – Biharia din Autostrada Transilvania vor începe în primăvara anului viitor, iar până atunci vor fi clarificate şi procesele pe rol pe care le are firma constructoare cu CNAIR.

Licitaţia organizată în vara anului trecut de CNAIR pentru lotul Chiribiş – Biharia, cu o lungime de 28,55 km, a fost câştigată de asocierea firmelor Precon Transilvania din Oradea, controlată de proprietarul grupului Selina, Beniamin Rus, şi Citadina 98 din Galaţi.

„Vă readuc aminte o istorie care merită a fi spusă. Nişte domni, cam acum patru ani, au venit în această clădire, dacă nu mă înşel, şi au semnat un contract. Era prim-ministru un domn Orban, şi alţii pe la Transporturi, şi au semnat un contract cu această companie care s-a dovedit, după ce au trecut alegerile, că nu era viabilă. Era subdimensionat ca valoare, subfinanţat.

Nu poate să îşi asume nimeni şi nu şi-a asumat nimeni demersul electoral al lui Ludovic Orban din 2020, care a dat bine atunci, probabil, dar care nu putea fi dus la bun sfârşit. Am avut nenumărate discuţii cu domnul Rus (patronul de la Selina, n.n.), în aceşti doi ani şi jumătate, spunând că eu nu pot să oblig oamenii din Ministerul Transporturilor să redimensioneze acest contract când tu ai semnat pe anumite sume de bani în 2020”, a afirmat Sorin Grindeanu, citat de Agerpres.

La întrebările jurnaliştilor, ministrul a precizat că, drept urmare, contractul s-a anulat, s-a făcut o nouă licitaţie pe care a câştigat-o aceeaşi firmă.

DECLARAȚIE

„Are ordin de începere în primăvara anului viitor, ca, până atunci, partea de proiectare şi toate procesele – pentru că sunt ceva procese pe rol între CNAIR şi Selina, Selina contra CNAIR, CNAIR contra Selina să se clarifice şi să poată începe lucrările la acest tronson de la Chiribiş la Biharia. Dar, repet, răul a pornit în urmă cu patru ani, când, dintr-un heirupism că facem cincinalul în patru ani jumate, s-au gândit că dacă semnăm nişte contracte pot fi duse la bun sfârşit şi rezolvate lucrurile după alegeri. Din păcate, şi pentru constructori şi pentru oameni, în primul rând, a fost un demers pe care îl calific acum pur electoral”.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, Oradea, 21 septembrie 2024

785,215 milioane

de lei (fără TVA) reprezintă valoarea contractului pentru construirea acestui lot

Lotul început de compania americană Bechtel în urmă cu 20 de ani

Sursa de finanţare o reprezintă fondurile europene asigurate prin Programul Transport 2021-2027. Pe traseu vor fi construite inclusiv 7 poduri şi 11 pasaje. Lucrările pe acest tronson al autostrăzii nu au putut fi demarate din cauza mai multor contracte reziliate, începând cu cel încheiat cu firma americană Bechtel, în 2004.

Cel mai recent, în 2021, CNAIR a reziliat contractul cu o asociere de firme din grupul Selina, pe motiv că au solicitat suplimentarea valorii contractului cu 326 milioane lei, pentru lucrări de consolidare a solului, ce s-au dovedit necesare şi care au fost au fost apoi totuşi introdus în caietul de sarcini.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.