Antreprenorul turc care va realiza secțiunea cea mai grea din Autostrada Transilvania a devenit cel mai mare constructor străin din România

Autor  admin   în       1 zi în urmã  

Makyol Construction, unul dintre principalii antreprenori din Turcia, a devenit cea mai mare companie de construcții străină din România, gestionând un portofoliu de peste trei miliarde de euro, prin șapte proiecte majore în întreaga țară, a declarat directorul executiv al companiei, citat de presa turcă.

***Makyol va construi, împreună cu Ozaltin, o altă companie din Turcia, secțiunea cea mai grea și mai costisitoare de pe Autostrada Transilvania, respectiv Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 km), care include și Tunelul Meseș.

Directorul executiv al Makyol Construction România, Saffet Oguz Cebi, a declarat, într-o conferință de presă la București, că firma se mândrește cu promovarea ingineriei turcești „în inima Europei”. El a subliniat că proiectele reprezintă nu doar infrastructura fizică, ci și „disciplina, fiabilitatea și capacitatea de rezolvare a problemelor de către inginerii turci”, contribuind la integrarea României în sistemele de transport ale UE, scrie turkiyetoday.com, citat de economica.net.

Cebi a subliniat relațiile de lungă durată dintre Turcia și România, menționând că antreprenorii turci au realizat 231 de proiecte în țară, în valoare totală de 15,2 miliarde de dolari. Începând cu 2024, comerțul bilateral dintre cele două națiuni se ridica la 12 miliarde de dolari, inclusiv 8 miliarde de dolari în exporturi turcești și 4 miliarde de dolari în importuri, în timp ce investițiile totale ale Turciei în România sunt estimate la 8 miliarde de dolari.

„Acum suntem compania străină lider în sectorul construcțiilor din România”, a subliniat directorul constructorului turc.

Cebi a adăugat că Makyol intenționează să urmărească noi licitații în Balcani și Europa Centrală, bazându-se pe experiența sa regională în expansiune.

Printre marile proiecte de infrastructură din România în care este implicată compania turcă Makyol amintim:

  • secțiunea Poarta Sălajului – Nușfalău (41 km) din Autostrada Transilvania A3, inclusiv Tunelul Meseș, contract de 6,62 miliarde de lei, câștigat împreună cu Ozaltin;
  • lotul 3 din Autostrada A7 Ploiești – Buzău (13,9 km), construit împreună cu Nurol și care urmează să fie inaugurat luna aceasta (1,16 miliarde de lei);
  • cele patru loturi ale A13 Sibiu – Făgăraș (68 km), aflate în execuție (circa 6,5 miliarde de lei);
  • secțiunea sudică din Magistrala 6 de metrou, 1 Mai – Tokyo, construită împreună cu Alsim Alarko (1,28 miliarde de lei).

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.