Anticipând revoluția în administrația publică locală: „Vom fi primii din România care vom elimina totalmente hârtiile!”
Administratorul județului Cluj, Alin Tișe, a declarat, marți, la un post local de radio, că instituția pe care o conduce a început să emită avize în format electronic de la unele instituții cu care Consiliul Județean colaborează.
Se știe, CJ Cluj este prima instituție din țară care a implementat un proiect prin care se poate obține certificatul de urbanism în format digital.
Dacă îți cunoști numărul de carte funciară, soliciți și primești totul online. Nu trebuie să ieși din casă nici la depunere, nici la eliberare. CJ s-a ocupat inclusiv de semnătura electronică; în urma unui parteneriat cu certSIGN, cetățeanul plătește un leu pentru a semna electronic. Certificatul de urbanism iese cu trei semnături electronice (arhitect-șef, secretarul UAT și președinte de CJ), așa cum prevede legea, și este valid din punct de vedere juridic.
Acum, Consiliul Județean Cluj a plusat.
„Noi am trecut de faza în care tot ce emite Consiliul Județean e online. Acum am trecut și la alte instituții cu care colaborăm sau avem parteneriate. În curând vom emite avizele Inspectoratului pentru Situații de Urgență. De asemenea, avizul pentru folosirea unor porțiuni din drumurile județene.
De exemplu: cineva dorește să se lege la o canalizare, ori vrea să se lege cu firul de curent la stâlpul de electricitate. Ei, pentru asta e nevoie de avizul de la Drumuri Județene, de la CJ. Avizul acesta va fi emis online. Tot online veți putea solicita la CJ avizul pentru PUG-uri, PUZ-uri, PUD-uri, autorizații pentru foraje și excavări.
În lista noastră urmează să mai intre avizele de la Mediu, de la Apele Române și de la Inspectoratul de Stat în Construcții. Vor intra și ele în curând. Și-atunci întreg cercul se închide: de la prima cerere depusă la noi până la autorizația sau avizul pe care un cetățean le solicită. Va fi realmente o revoluție pentru administrația publică locală. Acum avem 16 tipuri de documente pe care le eliberăm online.
Vom fi primii și singurii din România care vom elimina totalmente hârtiile! Avem și un termen pentru realizarea acestui proiect: finalul acestui an sau cel târziu începutul anului viitor. Totul depinde de felul în care aceste instituții, Mediul, Apele Române, Inspectoratul de Stat în Construcții, acceptă și își implementează sistemul.
Pentru că au nevoie de calculatoare speciale și de un om care să fie pregătit pentru asta la fiecare instituție… Ei au o lege care îi obligă să facă asta, dar n-au dotările necesare. Astfel Consiliul Județean va dota aceste instituții cu echipamentele de care este nevoie pentru acest proiect.
Vă imaginați cât timp și bani se economisesc prin acest proiect? Nu mai trebuie să stai la rând la plata taxelor, să te cerți cu funcționarul… Și-atâtea și-atâtea altele! Intrăm într-o altă etapă!”, a declarat, marți, la Napoca Live, Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.
Unii au fost interesați și de acest articol: Premiera lui Alin Tișe l-a supărat pe Emil Boc. Verdictul Media9: Consiliul județean a implementat o soluție mai isteață decât Primăria