ANALIZĂ IMOBILIARE. Care este cel mai căutat cartier din Cluj în prima jumătate din acest an + Unde găsiți cele mai ieftine apartamente


În prima parte a acestui an, cel mai căutat cartier clujean a fost Mănăștur, arată o analiză realizată de platforma imobiliare.ro.
Chiar dacă acesta se menține printre cele mai accesibile din oraș, depășește cu mult media de preț înregistrată în alte zone ieftine care atrag puternic cumpărătorii în celelalte mari centre regionale.
2.672
euro/mp util reprezintă prețul mediu solicitat pentru achiziționarea unei locuințe în Mănăștur
Aproape 2.400 de apartamente noi și vechi au fost scoase la vânzare în Mănăștur, prețul mediu solicitat celor interesați de realizarea unei achiziții imobiliare fiind de 2.672 euro/mp util. Mai mult, apartamentele au ajuns să fie cu 15% mai scumpe decât în primele cinci luni ale anului trecut.
2.142
euro/mp util reprezintă prețul mediu cerut pentru apartamentele din cartierul Someșeni; este cel mai ieftin cartier din Cluj-Napoca
Conform analizei, avantajul oferit de cartierul Mănăștur este dat de numărul locuințelor disponibile pe piață, cel mai mare din întreg orașul.
Apartamentele aflate în blocuri din zona Someșeni pot fi considerate cele mai ieftine din Cluj-Napoca. Prețul mediu solicitat cumpărătorilor a stagnat în ultimul an și este de 2.142 euro/mp util.
Graficul de mai jos îți oferă informații suplimentare cu privire la prețurile medii solicitate de către proprietari și dezvoltatori în cel mai scump oraș din România – Cluj-Napoca.
Și în acest caz, Clujul depășește cu mult celelalte mari orașe din țară.
În Cluj-Napoca, în luna mai a acestui an, prețul mediu solicitat pentru apartamentele vechi a fost de 3.125 de euro/metru pătrat și de 3.324 de euro/mp pentru cele noi.
„Chiar dacă ne aflăm într-o perioadă de prudență determinată de anunțarea unui nou set de măsuri fiscale, trebuie să subliniem un atu esențial: puterea de cumpărare pe piața rezidențială şi accesibilitatea locuințelor rămân ridicate în România. Vedem în continuare interes constant. Contrar aşteptărilor, mulți cumpărători dispun de resurse financiare pentru achiziție, iar apetitul pentru creditare – deși mai atent analizată – a crescut”, a declarat Daniel Crainic, director de marketing imobiliare.ro.