AUTOSTRADA TRANSILVANIA. A ajuns stația de asfalt pe un lot de pe A3. Comentariu haios: „După câtie văi trece, mai diegrabă să-i spuie Transvăileana”🤗 – FOTO & VIDEO

O filmare recentă ne arată că pe un lot de pe Autostrada Transilvania (A3), unde lucrează constructorul UMB, a ajuns stația de asfalt.
Filmarea a fost făcută de Cristian Marius Man într-o duminică din luna septembrie pe lotul Poarta Sălajului – Zimbor (12,24 kilometri). Cel mai probabil, stația de asfalt a venit de pe Centura Timișoarei, unde grupul de firme patronat de Dorinel Umbrărescu are lucrări.
Cei interesați de lucrările de infrastructură rutieră mare au apreciat filmarea, iar unii dintre ei au fost optimiști vizavi de circulația pe acest lot într-un timp scurt.
„Pare că vor să se apuce anul asta de asfalt, pentru a proteja terasamentele de vremea rea”, a remarcat unul dintre cei care urmărește lucrările pe Autostrada Transilvania.
„Părerea mea e că la sfârșit de 2025 circulăm de la Topa Mică la Românași”, a transmis un alt urmăritor.
„Din păcate, fără acele două viaducte, nu prea cred (este vorba despre viaductele de la Nădășelu și Topa Mică – n.r.)”, a fost de părere un alt follower.
„De la Topa Mică, cu descărcare temporară acolo, e posibil”, i-a transmis autorul filmării.
„Viaductele sunt înainte de Topa Mică, de asta ziceam că se poate face descărcare provizorie la Topa Mică. Așa putem circula pe vreo 30 de kilometri și atunci rămâne ‘muzeu’ doar bucata aia de vreo 10 kilometri cu viaductele”, a spus Dumitru Vlad.
„Doamne dă să fie așa! Cu siguranță că nimeni dintre noi nu se va supăra dacă se va întâmpla asta!”, a fost de părere Ovidiu Suciu.
„2025 Zimbor – Românași este tot mai realist și, de ce nu, și Nădășelu – Zimbor”, a completat un alt fan al lucrărilor de infrastructură de pe Autostrada Transilvania.
Cel mai hâtru dintre cei care au văzut filmarea a făcut o remarcă minunată, folosindu-se de dulcele grai ardelenesc: „Apăi după câtie văi trece, mai diegrabă să-i spuie Transvăileana”.
„Cred că asta era varianta originală. Cea actuală e varianta anagramată”, a intrat în jocul postărilor autorul filmării, Cristian Marius Man.
FOTO & VIDEO: Cristian Marius Man
Stadiul lucrărilor pe Autostrada Transilvania în iulie 2024 (ultimele date oficiale)
Potrivit CNAIR, pe loturile de pe A3 unde lucrează UMB Spedition, progresele sunt următoarele:
Pe secțiunea Nădășelu – Zimbor (30,06 km), stadiul fizic al lucrărilor înregistrat în luna iulie a fost de 74,35%, cu 0,47 % mai mult decât în iunie 2024 (73,88%). Pe această secțiune sunt și cele două viaducte de la Nădășelu și Topa Mică, care urmează să fie construite de antreprenorul turc Ozaltin.
Pe secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km), stadiul fizic a fost de 51,05%, cu 5,2% mai mult decât în luna precedentă (45,85%). Trebuie subliniat că lucrările pe aceste secțiuni sunt finanțate prin PNRR, iar termenele au fost extinse, la cererea constructorului UMB, pentru iulie 2026, respectiv decembrie 2026.
Lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 de kilometri), care include și tunelul Meseș (cu o lungime de 2,7 kilometri și două galerii) încă n-are constructor. Astăzi, 30 septembrie, CNAIR a anunțat că termenul pentru desemnarea constructorului a fost prelungit până în 15 octombrie 2024. Este cel mai scump lot de pe autostrăzile din România (max. 8,8 miliarde de lei) și are o durată de proiectare + execuție de 78 de luni (6 ani și jumătate).
Articolul poate fi citit mai jos: