A fost desemnată oferta câștigătoare pentru electrificarea și modernizarea unui tronson de cale ferată dintre Cluj și Oradea
CFR SA anunță pe site-ul său că a fost desemnată oferta câștigătoare de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii feroviare pe secțiunea Aghireș – Poieni.
37
de kilometri sunt între cele două localități, iar trenurile fac între 37 și 65 de minute.
1.535.202.975
de lei, fără TVA, este valoarea lucrării pe acest tronson de cale ferată.
Conform sursei citate, oferta financiară depusă de asocierea RAILWORKS, în valoare de 1.535.202.975,30 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.
Durata de implementare a contractului este de 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor.
Sursa de finanţare va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar.
Obiectivul general al obiectivului de investiții este electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km) pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:
►creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h pe întregul tronson;
►modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare)
►modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
►modernizarepoduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
►facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
►montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
►construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
►modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
►maximizarea capacității de tranzit;
►asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare
►instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
►modernizarea echipamentului de telecomunicații.
Reamintim faptul că, pe 20 octombrie a.c., au fost desemnate și anunțate ofertele câștigătoare pentru loturile 1,3 și 4, astfel:
► CLUJ NAPOCA – AGHIREȘ (LOTUL 1) – Asocierea RAILWORKS, ofertă în valoare de1.611.475.802,43 lei, fără TVA
► POIENI – ALEȘD (LOTUL 3)– Asocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN lot 3 Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, ofertă în valoare de 2.117.167.899,08 lei, fără TVA,
► ALEȘD – FRONTIERĂ Ungaria (LOTUL 4) – Asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA – SALCEF SPA, cu valoarea de 2.416.850.365,99 lei, fără TVA.
În comunicatul societății CFR SA se arată că, prin electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor– Frontieră (166,2 km), lucrări structurate pe 4 loturi, se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.
Sursa foto: Flickr/Mihai Nicolae