6 blocuri, 323 de apartamente, vizavi de Carbochim. Proiectul lui Gicu Buzdugan o ia de la zero

Autor  Ionel Lespuc   în       1 year în urmã     4297 Vizualizări.  

Un ansamblu imobiliar care are deja suficient praf pe el, la Primărie, o ia de la zero. A primit din nou aviz de oportunitate. De ce? Tocmai pentru că s-a adunat praful, iar avizele au expirat. Vorbim despre o dezvoltare propusă pe strada Porțelanului, colț cu Tăbăcarilor, mai multe firme. Una dintre acestea este Newline Building; majoritatea o deține omul de afaceri Gicu Buzdugan, “regele betoanelor”, iar printre acționarii mai mici este Daniel Sabău, care a construit blocul de alături, pe strada Porțelanului, chiar lângă Someș. Mai sunt implicate societățile Elconet, Tipoavias și Jolidon International.

Ca să identificați mai ușor parcela, ea este cea pe care se află imobilul Jolidon, chiar în spatele fostei clădiri administrative de la Clujana. Terenul merge până în gardul vechii fabrici Clujana.

11.500

de metri pătrați au pus la comun acționarii tuturor companiilor implicate în proiect.

Beneficiarii au în plan construirea a șase blocuri, cu subsol, spații comerciale la parter și cinci până la nouă etaje de locuințe. Practic ar urma să fie câte două imobile cu cinci, cu șase și cu nouă etaje; numărul total al apartamentelor propuse este de 323, iar al parcărilor, de 421.

7

clădiri sunt propuse pe terenul studiat prin planul urbanistic zonal. Una este o creșă, care urmează să fie donată ulterior Primăriei.

Proiectantul acestui ansamblu este arhitectul Sorin Scripcariu, prin societatea Scripcariu Birou de Arhitectură s.r.l.

Când spuneam că nordul Clujului se dezvoltă, avem o pleiadă de proiecte dincolo de calea ferată: ansamblul oamenilor de afaceri Horea Ciorcilă și Dorel Goia, de lângă Dedeman, blocul în construcție al celor de la Nord Conforest, viitorul Armătura, noul Liberty, ansamblul Hexagon, impozantul Iulius Carbochim, acest proiect și încă unul din Piața 1 Mai, apoi Sanex și așa mai departe.

Acest ansamblu a revenit la faza inițială, de obținere a avizului de oportunitate, întrucât a fost blocat în Primărie. Comisia de trafic l-a amânat până se construiesc podurile Porțelanului și Răsăritului, dar nu l-a aprobat nici după apariția acestor dezvoltări. Acolo avem cale ferată, cu proiectul de tren metropolitan, și tot acolo există proiectul de culoar de nord, viitorul bulevard Câmpul Pâinii. Probabil că Primăria nu are încredere în capacitatea propriilor proiecte, altfel e greu de înțeles de ce ține dosarele în stand-by, până se depune praful pe ele.

About