58 de trenuri electrice noi de scurt parcurs vor străbate rute din România. Unele au trasee prin Cluj sau Huedin
Guvernul a adoptat, în ședința de miercuri, indicatorii economici pentru achiziția a 58 de trenuri noi de scurt parcurs, RE-R2 și RE-R3, cu 200, respectiv 160 de locuri, contracte cu o valoare de 1,4 miliarde de lei, respectiv 1,88 miliarde de lei.
Astfel, o achiziție vizează 24 de rame electrice RE-R3 de 200 de locuri, care să crească eficiența modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători, reducerea poluării și creșterea confortului pe următoarele rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată:
- Arad – Deva – Simeria;
- Alba Iulia – Cluj-Napoca;
- Oradea – Huedin.
Valoarea acestui contract este de 1,4 miliarde lei cu TVA, iar trenurile trebuie livrate în 38 de luni.
Cealaltă achiziție vizează 34 de rame electrice RE-R2 de 160 de locuri, care vor circula pe următoarele rute:
- Sighișoara – Brașov;
- Craiova – Caracal – Roșiori de Vede;
- Craiova – Drobeta-Turnu Severin;
- Bacău – Focșani;
- Buzău – Brăila – Galați.
Valoarea contractului este de 1,88 miliarde lei, iar trenurile trebuie livrate în 41 de luni.
Aceste achiziții sunt prima fază dintr-un pachet de 143 de trenuri electrice de scurt parcurs, pe lângă cele 62 de trenuri din achiziția eșuată cu PESA.
Ambele achiziții sunt finanțate din Programul Transport 2021-2027 (fonduri nerambursabile) și de la bugetul de stat. Contractul pentru cele 58 de trenuri cu finanţare asigurată va fi scos la licitaţie pe loturi.