55 din 56. Centura metropolitană e la o semnătură distanță
Primarul Clujului, Emil Boc, a anunțat care este stadiul demersurilor pentru realizarea centurii metropolitane. “Am obținut 55 din cele 56 de avize necesare. Ne mai trebuie un singur aviz, apoi vom aproba proiectul în consiliile locale din Cluj-Napoca, Florești și Apahida. În curând, va pleca spre furcile caudine ale guvernului, astfel ca pe exercițiul financiar 2021-2027 să primească finanțarea din Programul operațional de transport”, a dezvăluit Boc.
Proiectul centurii metropolitane este, din păcate, în întârziere. Chiar Emil Boc a recunoscut acest lucru, atunci când a subliniat că, în cazul în care proiectul ar fi fost inclus în PNRR, ar fi avut “mai multă viteză”.
101,08
kilometri de drumuri noi ar urma să se realizeze prin acest proiect. Centura metropolitană va avea 42,13 kilometri, la care se adaugă 26,62 de kilometri de bretele la cele 20 de noduri propuse, iar drumurile de legătură vor avea 32,33 de kilometri.
Proiectanții au estimat costurile la 6 miliarde de lei, adică 1,2 miliarde de euro.
1,3 miliarde de lei este costul exproprierilor. Banii pentru această investiție ar urma să vină din fonduri europene; centura este inclusă în Programul operațional regional de transport, în exercițiul financiar 2021-2027 al Comisiei Europene.
4
tuneluri ar urma să aibă proiectul centurii. Două în zona Mănăștur – Făget (490 și 370 de metri), două pe traseul drumului de legătură Baciu – Florești (450 și 310 metri lungime), care trece pe lângă Pădurea Hoia.
Centura va avea 156 de structuri, poduri, pasaje, viaducte, pe o lungime totală de 22,7 kilometri.











