1795 de camioane, eliminate zilnic din zonele urbane, după deschiderea DEx4. Primăria anunță trasee noi. Boc: „Niciun tir nu va mai trece prin nordul Clujului, Baciu, Gilău”

Autor  Ionel Lespuc   în       2 luni în urmã  

Municipiul Cluj-Napoca se pregătește să elimine din trafic 1.795 de camioane și autovehicule de mare tonaj care traversează orașul zilnic. Numărate cu camere video și fizic.

Anunțul a fost făcut astăzi de primarul Emil Boc, care a confirmat că, odată cu deschiderea tronsonului Tureni – DEx4, circulația vehiculelor grele va fi redirecționată în afara orașului. Măsura vine în contextul în care lucrările la Drumul Expres 4 sunt finalizate, iar traficul urmează să fie deschis joi, după avizul Comisiei Rutiere de la București.

„Această lucrare, de peste 100 de milioane de euro, are un impact extraordinar pentru Cluj și Turda. Repet: nu e un drum foarte lung, dar este unul cu efecte majore. Vorbim de 1795 de tiruri și camioane de peste 7,5 tone care nu vor mai traversa orașul. Iar asta înseamnă un aer mai curat, mai puțin stres în trafic și un plus pentru siguranța rutieră”, a declarat Emil Boc.

Media9 a scris deja despre măsurile anunțate de Emil Boc, dar și de alte soluții pe care CNAIR le are în vedere:

EXCLUSIV. Veste uriașă pentru zona de nord a Clujului. De când se interzice traficul greu

Primarul a prezentat o hartă cu viitoarele trasee impuse pentru camioane. Acestea vor fi obligate, dacă vin dinspre Bihor, să intre pe DN1J, să ocolească Gilăul, apoi să urce pe autostradă și să meargă până la Tureni, de unde apoi să-și continue drumul spre sud pe drumul rapid sau, dacă doresc să ajungă în nord, să revină pe drumul național 1 și să intre pe centura Vâlcele – Apahida.

Noul traseu propus, deși are o lungime de 91 km, aproape dublă față de rutele actuale prin Gilău, Baciu sau Cluj-Napoca, de 42 km și 49 km, aduce un avantaj major în privința timpului de deplasare: doar 69 de minute, față de 118 și respectiv 121 de minute cât durează în prezent. Diferența se explică prin calitatea infrastructurii. Noul drum va oferi nu doar un timp redus de călătorie, ci și o creștere a siguranței și predictibilității traficului.

Pentru a pune în aplicare noile reglementări de trafic care vor scoate vehiculele grele din oraș, Primăria Cluj-Napoca va organiza luni o ședință extraordinară de Consiliu Local. Marți dimineața deja aceste măsuri vor fi aplicate, cu sprijinul Poliției Rutiere.

Se vor adopta măsuri privind restricționarea circulației camioanelor în interiorul municipiului și redirecționarea lor pe noua variantă de ocolire asigurată de DEx4.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.