119, numărul unic destinat cazurilor de abuz împotriva copiilor, este operațional la nivelul județului Cluj
De miercuri, 5 ianuarie, a devenit operațional noul serviciu de telefonie, unic la nivel național, destinat sesizării cazurilor de abuz împotriva copiilor. Numărul este 119, funcționează în regim de permanență 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână și este gratuit.
„Îi sfătuiesc pe toți să apeleze la acest număr”
„119 a devenit, de astăzi, funcțional la Cluj. În acest context, întrucât siguranța și bunăstarea copiilor trebuie să reprezinte valori absolute, îi sfătuiesc pe toți minorii și pe toate persoanele adulte din județ, indiferent de calitatea pe care o au, să apeleze cu încredere numărul unic în cazul în care sesizează orice fel de abuz împotriva minorilor.
Personalul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (D.G.A.S.P.C.) Cluj este instruit și pregătit pentru a prelua orice sesizare și pentru a o rezolva sau redirecționa către autoritățile competente, după caz, în funcție de gravitatea și nivelul de intervenție pe care îl presupune”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.
Ce cazuri pot fi raportate la 119
Prin apelarea numărului unic 119, disponibil în toate rețelele publice de comunicații din România, vor putea fi raportate toate cazurile de abuz, exploatare, neglijare și forme de violență asupra copiilor, inclusiv bullying, respectiv toate situațiile care nu necesită intervenția imediată a autorităților specializate din cadrul Serviciului de Urgență 112.
Numărul 119 funcționează în regim de permanență, fiind disponibil continuu, 24/24h, 7 zile pe săptămână, inclusiv în perioada sărbătorilor legale. Apelurile efectuate sunt gratuite, ele urmând a fi înregistrate și păstrate pentru o perioadă de 6 luni. De asemenea, toate apelurile vor fi identificabile din punct de vedere geografic.
Apelurile, preluate de Serviciul de Telecomunicații Speciale
La nivelul județului Cluj, dispeceratul acestui serviciu telefonic funcționează în cadrul D.G.A.S.P.C., fiind deservit de personal calificat și instruit, care urmează proceduri de lucru standardizate la nivel național.
De asemenea, echipamentele tehnice deja instalate de către Serviciul de Telecomunicații Speciale permit preluarea tuturor apelurilor, în ordinea apelării, cu sistem de așteptare și înregistrare a numerelor de telefon, astfel încât apelanții pot fi re-sunați dacă apelul nu a putut fi preluat sau dacă e nevoie de informații suplimentare.
Totodată, D.G.A.S.P.C. Cluj dispune și de o echipă mobilă care poate interveni în teren pentru verificarea sesizărilor înregistrate.