Vine VARTA în Cluj? Proiect de un miliard de euro. Ce spune Alin Tișe despre asta

Autor  Tudor Știrbu   în       5 luni în urmã     1652 Vizualizări.  

Gigantul german VARTA, unul dintre cei mai mari producători mondiali de baterii pentru automobile, industriale și de consum, vizează România ca locație pentru o unitate de producție de baterii pentru mașini electrice, o investiție ce se va ridica la 1 miliard de euro. 

O investiție din fonduri europene de 1 miliard de euro

România ar putea finanța cu fonduri europene anumite componente ale investiției, potrivit site-ului economedia.ro.

Anunțul a fost făcut de către Roxana Mînzatu (foto), secretar de stat în Ministerul Investițiilor si Proiectelor Europene (MIPE).

„Am primit azi (joi-n.r.) delegația grupului VARTA. Compania vizează România ca locație pentru o investiție strategică de 1 miliard de euro într-o nouă unitate de producție baterii pentru mașini electrice.
Am setat cadrul opțiunilor potențiale pentru finanțarea din fonduri europene pentru anumite componente ale investiției. Unitatea se va baza pe tehnologii înalte și pe forța de muncă bine pregatită și competitivă.
Echipa Ministerului Investițiilor si Proiectelor Europene va oferi taskforce-ului coordonat de Ministerul Economiei tot suportul posibil care să faciliteze decizia investitorului de a opta pentru România”, a scris Roxana Mînzatu.

Investiția de la Parcul Tetarom Luna – Câmpia Turzii

Clujul este una din locațiile potrivite pentru această investiție. Este vorba de Parcul Tetarom Luna – Câmpia Turzii.
Media9 a discutat despre acest subiect cu președintele CJ Cluj, Alin Tișe, care n-a confirmat, dar nici n-a infirmat această posibilă investiție. Și asta din cauza faptului că, potrivit șefului deliberativului clujean, investitorii le cer discreție până la încheierea discuțiilor.
„Nu vă pot confirma, dar nici nu pot infirma că sunt ei (VARTA – n.r.) sau altcineva. Vă spun că la Câmpia Turzii interesul este pe componente auto și sunt exact pe componenta asta. Ăsta este interesul. Noi oferim acolo cam totul, inclusiv infrastructură. Autostrada e aproape, avem un teren plat, peste 115 hectare, apă și canal și tot ce-i trebuie unui potențial investitor.
Rămâne de văzut dacă, din punctul de vedere al business-ului, pentru ei este profitabil. Primul lucru este calculul lor. Și ce vor să facă. Ei își calculează asta unde vor să vină. Noi am avut discuții cu ei și așteptăm de la ei o confirmare a interesului final”, a declarat, pentru Media9, președintele CJ Cluj, Alin Tișe.
Media9: Când spuneți „ei”, la cine vă referiți?
Alin Tișe: „Ei” sunt cei cu care am vorbit acum o lună. A și apărut în presă luna trecută.
S-a speculat, la un moment dat, în presa locală clujeană și în cea națională că ar fi vorba de constructorul auto Skoda care să vină în parcul de la Luna – Câmpia Turzii. E adevărat?
Alin Tișe: Nu e Skoda. Vă spun sigur că nu e Skoda. Vă spun asta și vă confirm.
Dar de ce e secretomania asta? De ce nu ne puteți spune cine va veni acolo?
Eu nu sunt om misterios de felul meu, dar societățile cu care discutăm ne cer să nu divulgăm discuțiile pe care le avem pentru că ar fi afectate, din punctul lor de vedere, al afacerilor. V-am spus, nu sunt secretos de felul meu, dar ei ne cer asta. Până nu decid ele, nu pot spune nimic. Nu în sensul că am ceva eu, nici vorbă.
*******
Alin Tișe a mai spus că ar fi bucuros ca unele companii românești să investească în parcul de la Luna – Câmpia Turzii, argumentând cu faptul că societățile străine, inclusiv mulținaționalele, după ce ar atinge un anumit nivel financiar ar putea pleca din România în alte zone care sunt mai „friendly” economic.
*******

Compania care a început realizarea de baterii VARTA are mai mult de 130 de ani vechime.

  • În 1887, în Hagen, Germania (pe atunci Prusia), Adolf Müller înfiinţează firma Büsche & Müller şi pune astfel temelia viitorului concern VARTA.
  • În 1893, „Runabout”, primul automobil cumpărat şi şofat de Thomas Edison este şi prima maşină americană electrică cunoscută în Germania, graţie lui Adolf Müller. Mașina era alimentată cu baterii de la predecesorul concernului VARTA
  • În 1904, se naște numele VARTA care vine din acronimul cuvintelor „Vertrieb, Aufladung, Reparatur Transportabler Akkumulatoren (distribuţia, încărcarea, repararea acumulatoarelor transportabile)
  • În timp, VARTA a devenit un simbol și un brand al Germaniei. Și nu numai.
  • Cea mai mare uzină de fabricație din lume pentru bateriile AGM/VARTA (fibră de sticlă absorbantă) se află în Zwickau, Germania. În fiecare an, câteva milioane de baterii AGM sunt fabricate în această uzină de ultimă generație.
  • Bateriile VARTA se găsesc în foarte multe variante, plecând de la obișnuitele baterii pentru ceas, telecomandă, televizor, și până la baterii electrice pentru autovehicule etc.
  • VARTA este prezentă în România din anul 2014 cu o fabrică la Braşov, prin Varta Microbattery. Aici sunt angajate peste 400 de persoane.

About