Turcii au venit „câtă frunză, câtă iarbă”, Ciucă i-a lăsat să aștepte 32 de minute. Vestea bună: s-a semnat contractul pentru metrou

Autor  Ionel Lespuc   în       12 luni în urmã     2345 Vizualizări.  

Semnare de contract astăzi, la Cluj. Cel mai mare al României, în domeniul infrastructurii, din ultimii 30 de ani. S-a întâmplat la Primăria Cluj-Napoca.

Cu Nicolae Ciucă, posibil la ultima sa acțiune importantă ca premier, cu ministrul Transporturilor, și el fost premier, Sorin Grindeanu, cu primarul Clujului, tot ex-prim-ministru, Emil Boc. Turcii au venit câtă frunză, câtă iarbă, cum scria Eminescu în Scrisoarea III. Printre ei, ambasadorul Ozgur Kivanc Altan, apoi Gurdal Yigitbasi, CEO Gulermak, Umutcan Yilmaz, Branch Manager România și Polonia Gulermak. La masă au luat loc și reprezentanți ai partenerului Alstom.

15:59

fix este ora exactă la care s-a finalizat semnarea tuturor celor cinci exemplare ale contractului pentru metroul clujean, în ziua de 25 mai 2023. Nouă stații și tunelul ar trebui să fie terminate în 2026. Potrivit lui Emil Boc, trenurile ar urma să circule însă abia în 2031.

A urmat o fotografie de grup.

DECLARAȚIE

“Doresc să vă anunț că subsidiare ale companiei noastre au câștigat o licitație pentru o linie de metrou în Dubai. Suntem pregătiți să facem o lucrare de aceeași calitate și la Cluj”.

Gurdal Yigitbasi, CEO Gulermak

Ca o paranteză, Ciucă a fost așteptat în fața Primăriei de sindicaliștii din educație. Și tot ca o paranteză, premierul încă în funcție i-a lăsat să aștepte pe turci de nu știau săracii ce li se întâmplă. Ei au intrat în sală cu tot cu ambasador la 15:10, premierul nostru s-a arătat la 15:42. Unora ni s-a făcut rușine.

DECLARAȚIE

“Mă bucur să revin la Cluj cu o astfel de ocazie, în care se lansează un astfel de proiect, un proiect în premieră. Este primul proiect în ultimii 30 de ani de o asemene valoare, dar și de o asemenea însemnătate. Vorbim de al doilea municipiu reședință de județ, după capitala României, care va avea un astfel de mijloc de transport, metroul”.

Nicolae Ciucă, premierul României

Magistrala de metrou M1, prima linie din afara Bucureștiului, are 21 de stații, costă 9 miliarde lei, din care 1,5 miliarde lei fonduri din PNRR, iar termenul de realizare este de 8 ani, cu 12 luni pentru etapa de proiectare și 7 ani pentru execuție.

Valoarea estimată totală pentru realizarea acestui obiectiv este de 9.064.456.067,00 lei fără TVA.

Contract la cheie. Gulermak a lucrat la Metroul din Istanbul, Dubai și Varșovia

Spre deosebire de contractele Metrorex de la București, primăria Cluj a ales varianta unui contract la cheie: structuri, tuneluri, finisaje, instalații și automatizare. Gulermak va aduce la Cluj echipa care a lucrat la metroul din Dubai, potrivit publicației ClubFeroviar.

8

metri este adâncimea la care se va săpa tunelul metroului.

Principalii asociați care urmează să realizeze Magistrala I de metrou Cluj sunt:

  • Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.
  • Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia
  • Alstom Transport S.A.
  • Arcada Company S.A.

Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.