TRENUL METROPOLITAN: Discuții despre linie ferată către Florești și Gilău

Autor  Ionel Lespuc   în       6 luni în urmã     102 Vizualizări  

Primăria a fazat un alt proiect extrem de important pentru mobilitatea clujenilor: trenul metropolitan. În prima fază urmează să se semneze contractul cu CFR Călători, să se realizeze stațiile și să fie angajat un operator. Trenul va traversa municipiul și va opri în zonele importante, precum gară, aeroport, parcuri industriale, iar toate aceste puncte vor fi legate de restul orașului prin linii de transport rutier public. Încă nu este clar care sunt punctele terminus: s-a discutat să se meargă de la Nădășelu până la Bonțida, iar mai nou se discută despre un traseu Huedin – Gherla.

A fost gândită însă și faza a doua. Pentru aceasta, ar urma să fie trasă cale ferată în Florești și Gilău. ‘’Ați întrebat primarii de pe traseul trenului metropolitan dacă sunt de acord?’’, s-a interesat consilierul local PSD Dan Morar. ‘’Au fost anunțați de intenția noastră’’, a răspuns primarul Emil Boc.

Joi, edilii șefi din Gilău, Florești, Baciu și Apahida au fost invitați la o discuție pe acest subiect, moderată de city-managerul Gheorghe Șurubaru, cel care a fost delegat să se ocupe de problema trenului metropolitan.

Primarul Emil Boc crede că introducerea acestui tren va dezvolta, din punct de vedere economic, întreaga zonă de nord a orașului.

11lg.php.gif

stații au fost gândite, la o primă analiză a proiectului: Nădășelu – Suceag – Baciu – Tetarom I – Cluj gară – Cluj zona Clujana – Cluj pod IRA – Cluj aeroport – Apahida – Jucu – Răscruci. 

„Amplasamentul stațiilor ține de viziunea proiectantului. Trebuie ieșit la fața locului și stabilite. E clar că se vor folosi stațiile și haltele existente, la care se vor adăuga și puncte suplimentare. Ne gândim la o oprire la Clujana, unde oricum exista o haltă, dar cel mai dificil punct va fi cel de la aeroport, unde ar urma să fie nodul intermodal propus de aeroport. Acolo există o stație pe sensul de mers spre Apahida, mai trebuie făcută una și la întoarcere, care ar trebui legată cu un pod sau cu un pasaj subteran de aeroport”, a declarat Gheorghe Șurubaru.

About