Se demolează casele de lângă Platinia! Zona va fi modernizată printr-un proiect ambițios

Autor  Tudor Știrbu   în       3 years în urmã  

Modernizarea Căii Moților – Mănăștur, în zona Platinia, a început cu demolările unor imobile. Mai mulți angajați ai Primăriei Cluj-Napoca lucrau, vineri, la demolarea casei de la numărul 124, situată chiar lângă complexul Platinia.

Demolările caselor de lângă Platinia fac parte din investiția municipalităţii: „Modernizare și dezvoltare circulație Calea Moților – Calea Mănăștur – str. Uzinei Electrice – str. Mărginașă”.

Lărgirea străzilor Calea Mănăștur și Mărginașă, străpungerea peste Canalul Morii, dinspre Platinia spre Sala Polivalentă reprezintă, probabil, cel mai ambițios proiect public din partea de vest a orașului.

Foto: Media9

Miza este o bandă dedicată pentru mijloacele de transport în comun prelungită, dinspre centru spre Mănăștur, un acces mai facil dinspre cartierul Grigorescu spre Moților, respectiv realizarea de piste velo în această parte a orașului. Iar pentru asta vor fi demolate 8 case din această zonă, ai căror proprietari au fost sau urmează să fie expropiați.

9.266.131

de lei este suma pe care Primăria Cluj-Napoca ar urma să o plătească  proprietarilor.

Evaluatorii angajați de primărie au stabilit un preț al terenurilor de 1.270 de lei/metru pătrat pentru terenurile aflate pe Calea Mănăștur și strada Mărginașă, respectiv de 1.190 de lei pe metru pătrat pentru terenurile de pe străzile Oțetului, Uzinei Electrice, Ilie Măcelaru. La aceste sume indicate de grila notarilor publici se adaugă, conform legii, o despăgubire de 15%.

1,78

milioane de lei este cea mai mare sumă acordată de Primărie; despăgubirea ajunge la patru persoane și o firmă care pierd un teren de 663 de metri pătrați.

Modernizarea coridorului pe axa est-vest se va realiza prin reducerea suprafeței carosabile, rezultând pe Calea Mănăștur 4 benzi de circulație cu gabarit redus – 2 benzi dedicate pentru transportul public și 2 benzi pentru circulație rutieră (lățime de 3m). Calea Moților – segmentul dintre str. Mărginașă și str. Clinicilor – va avea aceeași configurație cu aceea de pe Calea Mănăștur.

https://www.youtube.com/watch?v=laeVGFOhRFk

Sursa VIDEO: LEGAT DE CLUJ

Pe strada Moților, varianta studiată în Primărie este ca circulația să se desfășoare în sens unic, pe direcția spre Calea Mănăștur, circulația în ambele sensuri fiind posibilă doar pentru transportul public în comun, prin benzi dedicate.

Pentru axa nord-sud se propune realizarea unei artere directe, care să asigure legătura rutieră, velo și pietonală pe următorul traseu: Pod Garibaldi – Str. Uzinei Electrice – Str. Oțetului – Str. Mărginașă. Se va construi un pod peste Pârâul Morii și se va extinde str. Oțetului la 4 benzi de circulație. Pe ambele sensuri de circulație vor exista piste pentru biciclete și trotuare extinse. Pe str. Mărginașă se propune lărgirea la 3 benzi în zona intersecției cu Calea Mănăștur – Calea Moților.

Executantul lucrărilor este compania ARL Cluj s.a., iar valoarea contractului este de 26.502.699,47 lei fără TVA, adică peste cinci milioane de euro.

În cadrul proiectului se vor planta 67 de arbori foioși, 33 de arbori foioși ornamentali, 167 arbuști înalți, 31 de arbuști ornamentali și 175 de plante perene.

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.