Propunere radicală pentru reorganizarea traficului în centrul Clujului. Ar funcționa?

Un cititor Media9 vine cu o propunere amplă de reorganizare a circulației în centrul Clujului, pornind de la o observație esențială: toate fluxurile auto din zonă au fost gândite având în vedere accesul prin strada Universității. Odată cu închiderea completă a acesteia, întregul echilibru s-a rupt, iar sistemul de sensuri unice, intersecții și semaforizare nu mai răspunde eficient nevoilor de mobilitate.
Piața Lucian Blaga, piesa-cheie
În centrul acestei propuneri se află Piața Lucian Blaga, recent reconfigurată într-o formulă urbană cu circulație restrânsă. Totuși, autorul consideră că fără o reanalizare a acestei piețe, orice încercare de reorganizare a circulației în zonă va fi limitată. El propune o modificare curajoasă, cu revenirea la circulație în dublu sens în Piață, pentru a permite formarea unui sens giratoriu larg, care să conecteze străzile Republicii, Victor Babeș, Ion Creangă și Emil Isac. Acest nou circuit ar asigura o alternativă la coborârea din Zorilor spre centru, înlocuind practic traseul blocat odată cu închiderea străzii Universității.
Modificările propuse în detaliu:
- Sens unic pe str. Republicii, între Piața Lucian Blaga și str. Ion Creangă – dinspre Zorilor spre Centru.
- Sens unic pe str. Gheorghe Șincai, dinspre Piață spre str. Memorandumului.
- Sens unic pe str. Victor Babeș, dinspre Piață spre Ion Creangă.
- Sens unic pe str. Ion Creangă, dinspre Victor Babeș spre Republicii.
- Sens unic pe str. Emil Isac, dinspre str. Memo spre Opera Maghiară.
- Circulație în două sensuri în Piața Lucian Blaga, pentru închiderea unui sens giratoriu complet.
„Bomboana de pe tort”, spune autorul, este tocmai reactivarea Pieței Lucian Blaga ca punct de distribuție a traficului, o măsură care ar descongestiona zona Primăriei și ar prelua din presiunea pusă pe axa Calea Turzii – Moților.
Completări privind alte zone afectate de blocaje
- Strada Bună Ziua: Se propune sincronizarea semafoarelor și înlocuirea celor acționate cu buton, pentru evitarea formării de coloane, care se propagă până pe Calea Turzii. De asemenea, se sugerează instituirea unor sensuri unice alternative pe străzile secundare din sudul cartierului, pentru o mai bună circulație locală.
- Strada 1 Decembrie 1918: Sincronizarea semafoarelor între intersecția Miraslău și Podul Garibaldi, un tronson intens circulat care ar beneficia de o reglementare coerentă a fluxurilor.