O nouă sală de spectacole, un nou centru de artă. Mediul cultural sprijină proiectul Iulius Carbochim

Artiștii se plâng că spațiile dedicate culturii sunt puține, la Cluj. Administrația locală nu pare prea interesată să realizeze infrastructura necesară, mediul de business se implică doar dacă îi iese un profit. Dar sunt și excepții. Una dintre excepții o reprezintă viitorul ansamblu Iulius Carbochim.
Cultura va deveni o componentă-cheie a noii dezvoltări. Se dorește integrarea unui centru de arte performative, dar și a unei săli de spectacole, care vor fi administrate împreună cu Centrul Cultural Clujean. Despre proiect s-a discutat, joi, în cadrul evenimentului „Concentric”, organizat la Centrul de Interes.
Centrul de arte performative va fi destinația unei clădiri pe care dezvoltatorul o va păstra, așa-numita hală cu arcade, cu o suprafață de aproximativ 1500 mp. Acolo unde își vor găsi loc organizatorii de festivaluri, companiile de teatru, artiști și designeri deopotrivă.
„Practic, hala cu arcade și acel auditorium (n.r. – sala de spectacole) va fi o sală multifuncțională pentru teatru, dans contemporan, ar urma să fie administrată operativ de către Centrul Cultural. Cred eu că va fi într-adevăr un centru pentru life arts, pentru muzică, fashion shows, festivaluri, în general show-uri mai mari pe timpul serii, în timpul weekend-urilor. În timpul zilei probabil o să aibă funcțiuni diferite, de cafenea, de teatru, loc de întâlnire, iar sala mai mică ar urma să deservească în principal activități de teatru independent, de dans contemporan”, a spus Ștefan Teișanu, directorul Centrului Cultural Clujean.
La eveniment a fost invitat și Sorin Guttman, Project Manager Iulius Carbochim.
„Ce aș vrea să completez este că viziunea noastră nu este limitativă. Este un hub, este un pol, însă viziunea noastră este de a avea o scenă de 14 hectare, datorită varietății, dinamismului și abordării de pionierat pe care o avem în relația cu domeniile conexe culturii. Noi considerăm că, pe lângă clădirea aceasta, sunt multe facilități, care se vor dezvolta sau pe care le vom identifica în viitor, în care se pot desfășura evenimente culturale. Sunt, până la urmă, 14 hectare, care vor pune la dispoziție foarte multe oportunități”, a subliniat Sorin Guttman.
Project managerul dezvoltării a prezentat și ce alte funcțiuni ar urma să aibă proiectul. Printre acestea, un fresh market, care să adune producătorii locali, amprenta locală fiind considerată de acesta o componentă a brandingului de oraș. Enumerate au fost și funcțiunile office, retail, concepte de divertisment, rezidențial. Proiectul presupune o investiție de jumătate de miliard de euro și se află încă în faza de avizare.