METROU LA CLUJ. Marți se anunță câștigătorul. Vi-l spunem noi acum, pe surse

Autor  Ionel Lespuc   în       1 year în urmã     7736 Vizualizări.  

Marți se va anunța câștigătorul licitației pentru metroul de la Cluj. Previziunile pesimiste, că atribuirea va fi un eșec, par a se infirma. Avem desemnat un câștigător, iar sursele Media9 spun că acesta este asocierea Gülermak, Arcada, Alstom, Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, Sixense, EPC, Vertatel, TIAB, Total Business Land, DP Cons, Aqua Prociv, Prota Müheldislik, Yuksel, SC Logic IT, Danavi, SC Logic Consult. Stufoasă, pentru că sunt și multe lucrări de executat.

FOTO. Cine este Gülermak, câștigătoarea licitației pentru realizarea metroului de la Cluj: a construit peste 260 de kilometri de tuneluri și 120 de stații de metrou

A doua asociere, cea învinsă, era la fel de stufoasă: Dogus, Kontrolmatik, Sixense, Prospect Technical Studies, Siemens Mobility, Prelchim, YDA Inșaat, Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, Arhimar, Teknik Muhendislik, Tekfen Inșaat, Tekfen Mühendislik, Pirotehnic OSD, Vertatel, Like Consulting.

Valoarea totală actualizată a investiției, inclusiv TVA, este de 13,691 miliarde de lei. Din această valoare, construcția și montajul costă 9,276 miliarde de lei. Eșalonarea investiției urmează să se realizeze pe parcursul a opt ani. Proiectul Magistrala I de metrou Cluj este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 secunde: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens).

UPDATE. Am avut dreptate: s-a anunțat oficial câștigătorul

  • Magistrala I de metrou Cluj va fi o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03 km, cu 19 stații subterane și 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail” (șină de cale ferată). Nota noastră, ca un reminder, este că doar nouă ar urma să se realizeze în prima fază.
  • Din studii reiese că, dacă metroul circulă la 90 de secunde (40 de trenuri pe oră, pe un sens), pot fi transportați maximum 21.600 de oameni pe oră, pe un sens. Flota de material rulant va fi constituită din trenuri cu trei vagoane, în lungime de 51 m, cu lățimea de 2,65 m, capacitate maximă de 540 locuri.
  • Interstațiile de metrou sunt proiectate ca tuneluri circulare gemene, executate cu mașini de forat tuneluri, cu menținerea presiunii în front, tip TBM (tunnel boring machine).
  • Sistemul de siguranță și automatizare a traficului și trenurile de metrou sunt prevăzute cu tehnologie „fără mecanic” (driverless) ce corespunde gradului de automatizare GoA4 (ceea ce înseamnă că personalul nu este necesar la bord).

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.