Măsură anunțată de Emil Boc: ajută dezvoltatorii imobiliari

Autor  Ionel Lespuc   în       3 luni în urmã     4263 Vizualizări.  

Prevedere nouă, votată în Comisia de siguranța circulației a Primăriei. Potrivit acesteia, nu toate proiectele imobiliare propuse au nevoie de studii de trafic.

Imobilele care ar urma să se construiască pe străzile cu o bandă pe sens și care, conform legii, trebuie să creeze mai puțin de 12 locuri de parcare, nu mai au obligația de a realiza studii de trafic. Aceeași abordare și pentru clădirile cu 20 de locuri de parcare pe străzi cu două benzi pe sens.

Proiectele nu vor trece „ca prin brânză”; acestea vor fi dezbătute în comisia de siguranța circulației și au nevoie de un aviz al acesteia pentru a se putea autoriza.

Măsura are impact economic; nu foarte mare, dar are. Pe de o parte, unii dintre dezvoltatori vor avea de câștigat. Există mai multe firme care realizează studii de trafic, iar acestea sunt cele care vor pierde niște bani din cauza acestei decizii. Cât costă un studiu de trafic? Depinde de dimensiunea proiectelor, dar nu mai puțin de 10.000 de euro.

În urmă cu câțiva ani, Primăria luase o altă hotărâre interesantă pe relația urbanism – circulație rutieră: posibilitatea ca edificiile propuse în zona ultracentrală să nu mai aibă nevoie de locuri de parcare.

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.