Imagine în picaj. Emil Boc – întotdeauna pentru clujenii care nu îl critică :))

Autor  Ionel Lespuc   în  ,      2 luni în urmã     2320 Vizualizări.  

După ce colegul meu Tudor Știrbu a scris un articol care colecționa criticile clujenilor privind proiectul de modernizare a spațiului din jurul Teatrului Național, postate pe Facebook-ul primarului, m-am trezit blocat pe pagina “Emil Boc – întotdeauna pentru clujeni”. Nu sunt singurul, știu. Dar, spre deosebire de alții, eu pot scrie pe platforma aceasta și pot pune niște întrebări.

1. Dacă pagina de Facebook “Emil Boc – întotdeauna pentru clujeni” este un vehicul de promovare oficial al Primăriei, de ce sunt eu blocat? Sunt un cetățean cu drepturi depline al Clujului – am domiciliul în municipiu, plătesc aici taxe și impozite, votez o dată la patru ani. La fel și alții.

Într-un Cluj transparent, în care administrația respectă cetățeanul, nimeni nu ar trebui să fie blocat decât dacă înjură, discriminează etc. CRITICA NU ESTE ÎNJURĂTURĂ! În cazul meu, nu a fost vorba nici măcar de atât. Sunt “vinovat” că pe platforma pe care o administrez s-au citat criticile altora.

2. Dacă pagina de Facebook “Emil Boc – întotdeauna pentru clujeni” este un vehicul de promovare privat al primarului, cum se explică implicarea atâtor resurse publice în realizarea acesteia? Comparați paginile primarului și Primăriei, veți constata că cea de-a doua este mult mai slab întreținută. Ca să nu spun de website-ul Primăriei, unde se postează trei comunicate pe lună.

Am mai scris aici, sunt vreo două birouri din Primărie, vreo doi fotografi și doi-trei operatori video implicați în realizarea materialelor de promovare de pe pagina de Facebook a primarului. Uneori și cu colaboratori angajați, pentru transmisii live complexe, cu camere mobile și regie. Cea mai mare redacție de presă din Cluj. Trei postări pe zi, asta e norma. Sunt câteva salarii din bani publici, multe echipamente și consumabile implicate în auto-portretul pe care Emil Boc și-l pictează.
—- 

Late edit: Am revenit pe pagina primarului. Municipalitatea anunță că au fost probleme de la Facebook. Rămân însă valabile întrebările, pentru că mai sunt alți clujeni blocați sau cărora li se șterg comentariile.

Adevărul este evident și asta nu are nicio legătură cu blocarea mea. Imaginea primarului s-a șifonat accelerat în ultima perioadă, cineva din jurul său ar trebui să coboare în lumea reală și să-i spună. Problemele din trafic l-au erodat, prin 2017 scrisesem un articol în care prevesteam o astfel de situație. 

În plus, l-a afectat și disperarea de a anunța proiecte multe, mici și mari. Cele mici s-au înfăptuit, dar cele mari sunt departe. Atât de departe încât probabil nici nu se vor realiza vreodată. Stați aproape, că vine finalul anului și s-ar putea să aflăm că nu se mai face niciun metrou, iar asta ar fi dramatic pentru cariera primarului. 

Numărul de critici a crescut peste tot, pe rețelele de socializare și în presă; asta și faptul că a redevenit irelevant, momentan, în politica națională, i-au dat motive să se frustreze. Să se supere pe lume, să devină tot mai “arici”, să fie fix opusul celui pe care îl vedeți pe scenă, la Zilele Clujului și de 1 Decembrie.

Spuneam odată că sunt printre prietenii lui cei mai buni, pentru că îi arăt în articole adevărul, nu ce dorește domnia sa să audă. Prietenii sunt corecți. Îi semnalez că exagerează cu proiectele, că apare ca Ceaușescu la Telejurnal, că se maimuțărește pentru voturi. Se amăgește că este atacat pe bani, că sunt jocuri de interese, dar realitatea e fix în oglinda domnului primar. Astăzi constat că nu a apreciat prietenia mea. 🙂

Uite, cu toată sinceritatea. Nu zic că Emil Boc va pierde alegerile peste doi ani, pentru că le va câștiga. Îl ajută și lipsa opozanților politici, complet nepregătiți să îi găsească un contracandidat valoros, prea obișnuiți cu eșecurile și prea adânciți în “ciorbe” interne. Dar e sigur că popularitatea sa a ajuns la cele mai scăzute cote din 2012 încoace. Nu e doar în aer, e palpabil.

CITAT

„Jurnalismul este să redai ceea ce alţi oameni nu vor să redai. Restul este PR”.

Orson Welles

PS: În continuare, 60-70% dintre articolele de pe Media9 subliniază realizările Primăriei clujene.

 

About