FOTO. Cine este Gülermak, câștigătoarea licitației pentru realizarea metroului de la Cluj: a construit peste 260 de kilometri de tuneluri și 120 de stații de metrou

Autor  admin   în       1 year în urmã     6425 Vizualizări.  

Câștigătoarea licitației pentru metroul clujean, Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A. Ş. (Gülermak pe scurt; în engleză „Gülermak Heavy Industry Construction and Contracting”), este o companie turcă de construcții, în special pentru transportul feroviar, înființată în 1958. Sediul general al companiei este în capitala Turciei, Ankara. 

Citește și acest articol: METROU LA CLUJ. Marți se anunță câștigătorul. Vi-l spunem noi acum, pe surse + Totul despre metroul clujean

Gülermak: 260 de kilometri de tuneluri și 120 de stații de metrou 

Compania Gülermak a fost implicată în construirea a peste 260 de kilometri de tuneluri și a 120 de stații de metrou. Potrivit Engineering News-Record (ENR), în 2020, Gülermak a fost al 124-lea contractant internațional din lume, cu venituri de 699,1 milioane de dolari.

Compania are birouri în Ankara (Turcia), Varșovia (Polonia), Dubai (Emiratele Arabe Unite), Stockholm (Suedia) și Mumbai (India).  Gülermak a contribuit la lucrările de construcție de la Hidrocentrala Kargı, Çorum, Turcia. În 2015 Gülermak a realizat proiecte de construcții la nivel internațional, în special în transportul feroviar, în India, Norvegia, Polonia, Turcia, Emiratele Arabe Unite etc.

UPDATE. Am avut dreptate: s-a anunțat oficial câștigătorul

Gülermak a contribuit la următoarele proiecte de construcții:

  • Autostrada S2 (Polonia);
  • Podul Cornul de Aur;
  • Metroul Istanbul;
  • M4 (Metrou din Istanbul);
  • Metroul Pune;
  • Ruta 2020 (Metro Dubai);
  • Metroul Kanpur.

Gülermak face parte din Consorțiul ExpoLink, înființat în 2016, care mai cuprinde companiile Alstom și Acciona. Consorțiul construiește linia de metrou Route 2020, parte a metroului Dubai, care leagă Expo 2020 de Linia Roșie. În 2020, Gülermak a primit un contract de tramvai în Cracovia (Polonia).

Alte proiecte includ stațiile de metrou și infrastructură din India, o linie de metrou în Dubai, metroul din Varșovia. Gülermak are propriile linii de asamblare.

Proiectele companiei, în special tunelarea folosind mașini de forat tuneluri (TBM), au fost discutate în lucrări evaluate la nivel internațional. Rezultate record realizate de compania turcă au fost raportate pe linia de metrou Dudullu-Bostancı din Istanbul.

Controverse

Potrivit en.wikipedia.org, în 2017, s-a raportat faptul că Gülermak a înregistrat întârzieri în software-ul pentru sistemul de semnalizare al trenului de mare viteză Ankara-Konya. La începutul anului 2021, au fost raportate unele probleme cu plățile salariale pentru lucrătorii companiei în timpul construcției metroului de la Aeroportul Sabiha Gökçen.

LUCRĂRILE GULERMAK

Proiectarea și construcția autostrăzii S2, ocolirea sudică a Varșoviei (foto sus). Proiectul a fost contractat cu Direcția Generală pentru Drumuri Naționale și Autostrăzi din Polonia în decembrie 2015 și a fost deschis traficului în decembrie 2020.

Proiectul Dubai Metro Route2020 este o prelungire a Liniei Metro-Roșie existente în Dubai. Route2020 a fost planificată de guvernul din Dubai, Autoritatea pentru Drumuri și Transport (RTA).

Proiectul Golden Horn Metro Crossing Bridge (foto sus), o premieră în Turcia atât din punct de vedere arhitectural, cât și al tehnologiei, a fost realizat de Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. și Astaldi Spa Joint Venture. Podul, cu stâlpii săi în formă de corn, sistemul de susținere a cablurilor de lumină și o stație acoperită cu sticlă în mijlocul travei, reflectă fața modernă și estetică a Istanbulului, care leagă peninsula istorică și Beyoğlu. Construcția a durat în total 5 ani, inclusiv viaductele de apropiere și săpăturile arheologice.

ANKARA HST COMPLEX a fost construit de asocierea Gülermak – Kolin Station Complex Construction Partnership. Au fost realizați în total 31,7 km de linii de cale ferată, dintre care 23,5 km balastate, 6,4 km sunt fixate pe beton, iar 1,8 km sunt linii pe stâlpi de oțel în instalație.

Lucrări de modernizare a liniei de cale ferată Samsun – Kalın (foto sus). Linia de cale ferată Samsun – Kalın este una dintre primele linii construite de stat în Turcia, cu construcția începută în 1926 și finalizată în 1932. Linia leagă portul Samsun de Regiunea Anatolia Centrală, trece prin provinciile Amasya și Tokat și se unește cu linia de cale ferată Ankara – Kars în satul Kalın, situat în districtul Yıldızeli din provincia Sivan. Contractul de modernizare a fost semnat în data de 12.06.2015, iar în urma acestuia au început lucrările. Cu o valoare de 152,7 milioane de euro, acesta a fost cel mai mare proiect realizat în afara granițelor Uniunii Europene, iar o investiție totală de 318 milioane de euro a fost acoperită prin împrumuturi grant de la Uniunea Europeană.

Sursă text & foto: gulermak.co.uk

 

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.