Emil Boc, despre desființarea locurilor de parcare de pe strada Mamaia. “Luăm de la mașini și dăm la pietoni”

Autor  Ionel Lespuc   în       4 zile în urmã     3067 Vizualizări.  

Proiectul de regândire a malurilor Someșului a ajuns și în centrul Clujului, pe străzile Mamaia și Dragalina. Proiectul prevede ca unele dintre locurile de parcare din zonă să fie desființare. S-a scris demult, la vremea câștigătorii concursului de soluții de către proiectanții spanioli de la Practica, însă clujenii au observat abia acum, când lucrările au ajuns pe strada lor. Primarul Clujului, Emil Boc, a comentat astăzi ce se întâmplă pe străzile Mamaia și Dragalina. 

“Am deschis circulația cu dublu sens pe strada Dragalina, ca să se poată circula până când strada Mamaia ajunge într-o fază de modernizare. Va fi și un culoar pietonal mai extins, va fi un alt tip de mobilitate. A ajuns lucrarea și la strada Mamaia, pentru că trebuie să fie gata cu toate malurile Someșului în 2023. O parte dintre parcări vor dispărea și se vor crea spații publice pentru pietoni, spații publice astfel încât pietonii să aibă prioritate, nu mașinile. Nu o spun prima dată. Este o politică pe care ne-am asumat-o, să luăm de la mașini și să dăm la pietoni, cum am făcut și în alte zone ale orașului, de aceea desființăm și garaje. Așa, treptat, în locurile unde am putut, după maniera aceasta europeană, de a aduce calitatea vieții pentru cetățeni. Pentru că invers, oricât ai demola și oricât ai lărgi, spațiul nu ajunge pentru mașini. Dacă ai o stradă cu patru benzi și faci opt, într-o lună de zile vor fi pline de mașini opt benzi, acolo nu există limită. Invers trebuie să fie o politică rațională de a modela structuri urbane unde să poți să mărești calitatea vieții pentru oameni, nu să aglomerezi cu mașini. Asta este direcția pe care a ales-o Europa, asta este direcția care aduce sănătate pentru oameni, pentru că diminuează poluarea. Chiar dacă este greu de acceptat, viața ne-a arătat că este singura soluție benefică pentru toată populația”, a spus Emil Boc, la Napoca Live.

Boc are dreptate în direcția aceasta, În Occident, mai ales în țări ca Olanda, Danemarca, Belgia, Elveția, automobilul personal a căzut pe ultimul loc. Orașele încurajează transportul pietonal, cu biciclete și în comun, iar deplasarea cu mașina personală este descurajată prin prețuri tot mai mari la impozite, vignete și parcări, prin reducerea numărului de benzi de circulație pe străzi, combinate cu măsuri de încurajare a transportului alternativ.

Pe de altă parte, locuitorii din zona metropolitană nu au deocamdată alte soluții pentru a circula către și dinspre oraș. Dar ei nu au treabă, probabil, cu parcările de pe strada Mamaia.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.