Clujul, cu susul în jos. Se cumpără autobuze care să înlocuiască troleibuzele, până se sapă pentru metrou

Autor  Ionel Lespuc   în       2 saptãmâni în urmã     1936 Vizualizări.  

Clujul va fi un uriaș șantier, odată cu începerea lucrărilor pentru metrou. Teoretic, prima săpătură se va face în 2023, așa că mai avem un an de liniște. Apoi, o să ne fie dor de ambuteiajele de acum. 🙂

Dacă proiectul va fi început, vor începe lucrări în mai multe zone ale orașului. Cele nouă stații din prima etapă a proiectului se vor realiza prin săpătură deschisă. 

“Ca să grăbim lucrările, stațiile se vor realiza prin metoda top-down. Se va amplasa un tavan pe piloți, apoi vor putea continua săpăturile în interior. Astfel, vom reduce disconfortul pe o perioadă de circa nouă luni”, a spus Ionel Oprea, proiectantul principal.

Luna trecută, project managerul centurii metropolitane avertiza că sincronizarea proiectelor centurii și metroului va face din Cluj un oraș insuportabil. „Vom suferi… Și acasă când zugrăvești ajungi să suferi. Administrația locală din zona metropolitană va trebui să informeze populația și să o pregătească. Va fi un mare deranj pe durata construcției centurii și metroului, mai ales dacă se vor face deodată”, a spus Ciprian Comșulea.

Timp de 5-10 ani ne mutăm la prieteni :). “Va fi deranj mare, vom suferi cu toții”

Pe durata cât Clujul va fi cu susul în jos, liniile de troleibuz vor fi înlocuite cu autobuze. “Am decis să cumpărăm 60 de autobuze noi pe proiectul metroului, care să înlocuiască troleibuzele. O condiție obligatorie a contractorului este să deviem transportul public, care să circule însă permanent”, a mai afirmat Oprea.

La riscul blocării orașului s-a referit și consilierul local Anca Ciubăncan. “Execuția lucrărilor va bloca total circulația, pe o durată incertă, dacă avem în vedere riscul unor vestigii arheologice”, a transmis Ciubăncan.

Metroul Clujului va fi driverless, fără conductor, și va circula la 90 de secunde. Date interesante despre proiect

About