Cea mai mare tipografie din țară cu sediul în Apahida anunță o investiție de 1,2 milioane de euro. Compania produce etichete autoadezive, antifurt şi folii imprimate
Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive şi folii imprimate din România, cu sediul în Apahida, județul Cluj, anunţă o investiție de 1,2 milioane de euro într-o hală nouă destinată atât activităţilor de producţie, cât şi depozitării materiei prime, precum şi în echipamente ce vizează creşterea capacităţii de producţie, transmite News.ro.


Compania anunță că proiectul vine ca răspuns la creşterea cererii pentru soluţii de ambalare, dar şi în contextul unei nevoi tot mai stringente de eficientizare şi optimizare a spaţiului de producţie.
Noua construcţie, parte a planului de dezvoltare al companiei, va susţine extinderea capacităţii de producţie şi va contribui la o mai bună organizare logistică, adaptată cerinţelor actuale ale pieţei.
DECLARAȚIE
„Pentru noi, investiţiile nu sunt doar despre infrastructură sau echipamente, ci despre viitorul companiei şi capacitatea noastră de a rămâne competitivi într-un context economic tot mai dinamic”.
Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint


În primele şase luni ale anului, Rottaprint a înregistrat o creştere de 2% a cifrei de afaceri comparativ cu aceeaşi perioadă din 2024, într-un context economic marcat de incertitudini. Exporturile au reprezentat 21% din veniturile companiei, cu performanţe deosebite în Germania şi Ungaria, principalele pieţe externe ale Rottaprint.
Etichete shrink și anitfurt
De asemenea, etichetele shrink, printre care şi cele cu barieră de lumină, ideale pentru produse care conţin arome şi grăsimi, sensibile la raze UV, precum băuturile proteice, contribuind inclusiv la creşterea termenului de valabilitate şi etichetele wrap-around, frecvent folosite la apele minerale şi băuturile răcoritoare, au cunoscut o cerere în creştere.
Etichetele antifurt au fost tot mai frecvent solicitate în industria alimentară. Acestea oferă brandurilor o alternativă la dispozitivele clasice de securizare, reducând timpul de aplicare la raft şi optimizând relaţia cu lanţurile de retail.


Deşi unele industrii precum cea chimică sau comerţul en-gros au înregistrat evoluţii pozitive, comerţul cu amănuntul a fost afectat de scăderea consumului, a mai transmis directorul general al tipografiei.
În viitor, compania mizează pe digitalizarea şi eficientizarea fluxurilor de lucru, iar obiectivul pentru semestrul al doilea rămâne menţinerea unei poziţii stabile pe piaţa locală, în paralel cu extinderea portofoliului international.
Companie înființată la Cluj în 1991
Rottaprint este cea mai mare tipografie flexografică românească producătoare de etichete autoadezive şi folii imprimate de pe piaţa locală. Cu o experienţă de peste 34 de ani, compania cu sediul în Apahida, judeţul Cluj, deţine în prezent 2 centre logistice în România: Braşov şi Ilfov şi 2 centre logistice în Ungaria şi Germania. În 2024, Rottaprint a livrat produse în 16 ţări din Europa, SUA şi Asia.











