VIDEO AUTOSTRADA TRANSILVANIA Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunță când va fi finalizat tronsonul Nușfalău – Suplacu de Barcău

Autor  admin   în       1 lunã în urmã     342 Vizualizări.  

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că lucrările pe șantierul secțiunii Nușfalău – Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania au ajuns la un stadiu fizic de 28%. Acest tronsom de autostradă are o lungime de aproape 14 kilometri și ar trebui finalizat în primăvara anului viitor.
„Constructorul turc a fost obligat să crească mobilizarea pentru a recupera întârzierile înregistrate până acum (20% față de graficul stabilit în contract). În prezent, 462 de muncitori (cu 173 de utilaje) lucrează, în două schimburi, la terasamente și la structurile podurilor și pasajelor.
Lucrările pe cei 13,55 de km au început în februarie 2021 și, potrivit graficului asumat, trebuie să fie finalizate în prima parte a anului viitor.
Contractul pentru proiectare și execuție, în valoare de peste 76 de milioane de euro (fără TVA) a fost semnat în septembrie 2020 și este finanțat prin POIM 2014-2020”, a transmis, pe contul său de Facebook, Sorin Grindeanu.

384 

de milioane de lei este valoarea contractului semnat cu constructorul turc Nurol

Potrivit economedia.ro, contractul cu turcii de la Nurol a fost semnat pentru 384 milioane de lei în septembrie 2020, cu termen de 6 luni proiectare și 18 luni execuție. Lucrările au început efectiv în vara anului trecut atunci când Ministerul Transporturilor a emis prima Autorizație de Construire. Garanția acordată este de 10 ani. Contractul prevede construirea a 12  structuri (4 pasaje și 8 poduri) și un nod rutier.

De la Nușfalău spre Cluj Napoca, tronsonul cu tunelul Meseș încă nu are contract semnat în timp ce la vest, de la Marca (Suplacu de Barcău) spre Borș licitația pentru tronsonul Suplacu de Barcău-Chiribiș (26 km.) a fost contestată.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Sursa foto: Pro Infrastructură

Sursa video: Cristian Marius Man

About