AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Cel mai lung și mai scump lot de autostradă din România a fost scos la licitație

Autor  admin   în       1 year în urmã     6766 Vizualizări.  

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis că lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău de pe Autostrada Transilvania a fost scos la licitație cu o valoare de 7,5 miliarde lei (fără TVA). Data limită pentru depunerea ofertelor este 6 aprilie 2023.

Lotul de autostradă care cuprinde și tunelul de la Meseș este cel mai lung, cel mai greu și cel mai scump tronson de autostradă de până acum.

78

de luni reprezintă durata maximă pentru execuția lucrărilor pe lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău.

CNAIR a prevăzut pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, adică șase ani și jumătate. Comparativ, lotul 2 de pe Autostrada A 1 Sibiu-Pitești, cel mai greu contract semnat până acum are o durată de 68 de luni, din care 18 luni de proiectare și 50 de luni de execuție.

41

de kilometri este lungimea totală a lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău.

Pe lângă tunelul de aproape 3 kilometri lungime de la Meseș, pe traseu sunt prevăzute 65 de poduri și viaducte.

Data limită de depunere a ofertelor: 6 aprilie

„CNAIR a transmis spre publicare anunțul de participare aferent contractului de achiziție publică pentru proiectarea și execuția autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău.

Anunțul de participare va fi vizibil ulterior publicării acestuia în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Data limită pentru primirea ofertelor a fost stabilită în 06.04.2023.

Durata contractului este de 78 de luni și cuprinde 18 luni perioada de proiectare și 60 de luni perioada de execuție a lucrărilor.

Perioada de garanție a lucrărilor este de 60 de luni”, se arată în comunicatul postat, marți, 7 februarie, pe propriul site de către reprezentanții CNAIR.

Valoarea estimată a contractului (finanțat prin POT) este de 7,48 miliarde de lei (fără TVA). Antreprenorul sau asocierea de antreprenori care își vor adjudeca acest contract vor construi 41 km de autostradă, tunelul Meseș cu o lungime de 2,8 kilometri și 65 poduri, pasaje și viaducte.

Fără constructori pe trei loturi

CNAIR a început acest an fără a avea constructori pe trei loturi din Autostrada Transilvania, între Cluj-Napoca și Oradea, dar cu perspectiva finalizării lucrărilor pe lotul Chețani – Câmpia Turzii (secțiunea Târgu Mureș – Cluj-Napoca) la finalul anului într-un scenariu ultra-optimist și doar cu o mobilizare excepțională a constructorului Strabag.

Între Cluj-Napoca și Oradea, la vară, constructorul Nurol din Turcia este așteptat să finalizeze lucrările de pe lotul de 14 km Nușfalău – Suplacu de Barcău (aproximativ 70% execuție).

Proiect început în 2004

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel. Acesta trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

 

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.