Aplicația unui clujean revenit de la Londra

Autor  admin   în       2 saptãmâni în urmã     1036 Vizualizări  

Azi vă propunem povestea a doi români care s-au întors acasă în România să aplice tot ce au învățat în spațiul digital londonez prin noul lor produs pentru agenții numit SuperOkay.

SuperOkay este o platformă digitală care aduce în relatia agenție-client beneficiile pe care aplicațiile de product management – gen Asana, Trello, Jira – le-au adus în echipe acum 10 ani; și anume, organizarea și eficientizarea comunicațiilor pentru o desfășurare a proiectului mult mai armonioasă, profitabilă și rapidă. Cu un astfel de produs și pasiune pentru detalii, nu a durat mult pentru a-i convinge pe Roca X și Eleven Capital să îi susțină în „excursia” lor. Cum au făcut-o?

Radu Ceuca, unul din cei mai talentați designeri de produs din Cluj, și Maria Constantinescu, o avocată și antreprenoare românca din New York/ Londra, s-au întâlnit în urmă cu aproximativ 10 ani pentru a crea o aplicație mobilă. Această colaborare a pus bazele agenției Perfect 10 Studio care face produse digitale inovative pentru startups, ca de exemplu Marune și Uspaah. De-a lungul anilor, Perfect 10 a trecut prin multe forme de succes, dar și prin perioade critice, timp în care au desoperit multe dintre detaliile businessului de agenție digitală și ce anume le face pe acestea sa meargă bine.

Constrânși de considerente de buget/ calitate, experiența clientului în spațiul digital, abilitatea de a câștigă noi clienți, dorința de a mulțumi clientul în tandem cu nevoia de a face afacerea profitabilă, Radu și Maria au descoperit cateva principii de aur după care funcționează businessul de agenție și care acum constituie fundația produsului SuperOkay.

Aici ei ne împărtășesc câteva dintre ele și cum le-au rezolvat prin SuperOkay:

1. Clientul are bani, dar vrea sa știe pe ce îi dă.

Multe firme românești și din Estul Europei oferă o calitate superioară a serviciilor, dar nu știu cum să facă acest lucru cunoscut lumii. Multe agenții făcute de programatori au dificultăți în comunicarea pe înțelesul clienților ne-tehnici. Clienții, de multe ori, nu înțeleg ce implică programarea și au impresia că aruncă cu bani într-o gaură neagră de jargon tehnic. Limbajul comun cu explicații clare, în combinație cu propuneri cu un design armonios aduc clienții într-un spațiu prietenos cu dare de mână. O agenție de software sau marketing poate găsi astfel de modele gata făcute și foarte ușor de customizat în SuperOkay. Ele pentru moment sunt doar în engleză (cum de obicei cer clienții), dar acum compania vrea să investească în traduceri în limba locală.

2. Livrarea unui serviciu nu e un „one time purchase” ci un process de durată, iar costul lui trebuie ajustat pe parcurs.

Atunci când cumperi o aplicație mobilă sau o campanie de marketing ai tendința să ceri un preț din start. Pentru servicii prețul nu poate fi decât estimativ. Atunci cand clientul primește un preț el începe să-și imagineze ca va avea cea mai frumoasă și completa livrare posibila, dar de multe ori estimarea e făcută cu măsură în așa fel încât să nu sperie clientul. La orice proiect costumizat apar clarificări, schimbări și noi idei pe parcurs. În jargon de agenție se numesc „scope creep”. SuperOkay are un mod rapid de a trimite clientului noi înțelegeri făcute la telefon și prin email pe care acesta le poate „Accepta” și adăuga la proiect cu timpul și/ sau suma aferentă muncii suplimentare.

3. Crearea unui deviz, sau a unei specificații de proiect este un proiect în sine – se numește Discovery.

Toate agențiile reputabile din lume nu dau estimări de preț dacă nu aprofundează detaliile proiectului în prealabil prin procesul de Discovery. De obicei acesta reprezintă un proiect de research, gândire și consultare a oamenilor de design și execuție (softisti, marketeers, etc.) care poate dura ore, zile sau chiar săptămâni. Firme internaționale, precum Fueled, nu se încumetă la dezvoltarea unei aplicații mobile fără $20-30k numai pentru planificare și estimare. Ideea este că o specificație scrisă cum trebuie reprezintă un produs în sine. Clientul poate lua Specificația și o poate prezenta și la alte firme ca să ia o estimare comparativă. SuperOkay facilitează această abordare prin procesul de client onboarding foarte bine pus la punct.

În 2012, Maria a scris un articol în TechCrunch despre programatorii și lumea de startup din România, iar acum, a venit să i se alăture lui Radu ca sa fie totul SuperOkay.

About